امضای تفاهم نامه همکاری بین نظام مهندسی ساختمان و آزمایشگاه فنی خاک

به گزارش تاسیسات نیوز،  محسن طاهری معاون فنی و نظارت مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه زمینه همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت گرفته است، گفت: با انعقاد این تفاهم نامه حمایت‌های لازم در این بخش انجام می‌شود.
او ادامه داد: اعطای پروانه اشتغال به کار شخص حقوقی با صلاحیت کنترل و بازرسی خدمات آزمایشگاهی و ژئوتکنیک در چارچوب شرایط و ضوابط قانونی شرکت و همچنین ابلاغ به الزام همکاری شرکت‌های دارای صلاحیت خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئوتکنیک با شرکت‌های از سوی سازمان در راستای این تفاهم نامه انجام می‌شود.
طاهری با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همکاری در بازنگری شیوه نامه تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال به کار شرکت‌های خدمات فنی آزمایشگاه و ژئوتکنیک و ارائه آن برای تصویب به سازمان‌ها انجام می‌دهد، گفت: تهیه کار برگ‌های بازبینی مورد نیاز به منظور ارزیابی عملکرد شرکت‌های خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئوتکنیک و ارائه به سازمان جهت اطلاع رسانی به این شرکت‌ها و همچنین ارائه خدمات آموزش مورد نیاز سازمان در راستای ارتقاء دانش فنی صاحبان پروانه صلاحیت و شاغلان این بخش انجام می‌دهد.
معاون فنی و نظارت مهندسی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیان کرد: بازدیدهای ادواری کارشناسان شرکت خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئوتکنیک و همراه نماینده سازمان نظام مهندسی برای بررسی صلاحیت‌ها تمدید پروانه یا ارتقای پایه و ارائه گزارش به سازمان جهت اقدام مطابق ضوابط و همچنین معرفی فناوری‌ها و تجهیزات و استانداردهای مربوطه به شرکت‌های دارای صلاحیت خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئوتکنیک را انجام می‌دهد.
او بیان کرد: تهیه شیوه‌نامه به منظور ارزیابی عملکرد شرکت‌های خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئوتکنیک و ارائه به سازمان جهت اطلاع رسانی به این شرکت‌ها هم در قالب این تفاهم نامه صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول گفت: معرفی فناوری‌ها و روند انجام مطالعات ژئوتکنیک توسط شرکت‌های خدمات فنی آزمایشگاه و ژئوتکنیک و بررسی گزارش‌های فنی تهیه شده و ارائه گزارش به سازمان جهت اقدام مطابق ضوابط هم از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.
طاهری با بیان اینکه در این تفاهم‌نامه انجام امور کنترلی در تشخیص صلاحیت و صدور پروانه اشتغال به کار شرکت‌های خدمات فنی آزمایشگاهی و ژئوتکنیک طبق ضوابط مقرر انجام می‌شود، گفت: بر این اساس بررسی ادواری وضعیت شرکت‌های تایید صلاحیت شده، انجام امور کنترلی در امر تمدید و ارتقاء پایه پروانه شرکت‌های تایید صلاحیت شده انجام می‌شود.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;