الزام واحدهای صنفی به نصب تجهیزات ایمنی

به گزارش تاسیسات نیوز، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: با توجه به بروز حادثه ساختمان پلاسکو، ایمن‌سازی مجتمع‌های تجاری و واحدهای صنفی طبق دستورالعمل اتاق اصناف ایران، باید سرلوحه برنامه‌های اتاق‌های اصناف قرار گیرد.




محمدعلی صدیقی افزود: طبق دستورالعمل اعلام شده، اتاق‌های اصناف در سراسر کشور باید مجتمع‌ها و واحدهای صنفی فرسوده و غیرایمن را شناسایی و گزارش آن را به مسوولان ذی‌ربط اعلام کنند.





وی اظهار کرد: همان‌گونه که مواردی همچون نصب دوربین‌های مدار بسته برای واحدهای صنفی الزامی است، در راستای اجرای مصوبه هیات‌عالی نظارت مبنی بر رعایت مسائل ایمنی، باید بحث آموزش و تجهیز واحدهای صنفی نیز در دستور کار اتاق‌های اصناف کشور قرار بگیرد.





فارس گزارش می دهد، صدیقی به این موضوع نیز اشاره کرد که دستگاه‌های متولی مانند شهرداری نیز با توجه به ابزارهای قانونی که در اختیار دارند، باید از ادامه کار مجتمع‌ها و واحدهای تجاری غیرایمن و فرسوده جلوگیری کنند یا حداقل در جلوی این‌گونه واحدهای تجاری، بنری با این مضمون که «این واحد تجاری ایمن نیست» را برای اطلاع شهروندان نصب کنند.





وی افزود: اکنون تعداد زیادی واحد تجاری و صنفی در حال تخریب وجود دارد که شاید مالک اجازه بازسازی و نوسازی آن را ندهد، اما به علت در اولویت بودن ایمنی برای شهروندان، لازم است شهرداری با توجه به اختیاراتی که دارد، برای رفع خطر اقدام کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;