الزام شهرداری تهران به مطالعات ترافیکی در صدور پروانه های ساختمانی

با رأی اکثریت اعضای شورای شهر، شهرداری تهران ملزم به استفاده از نتایج مطالعات ترافیکی در صدور پروانه‌های ساختمانی بزرگ مقیاس شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شهرداری تهران ملزم به استفاده از نتایج مطالعات ترافیکی در صدور پروانه ساختمان‌های بزرگ مقیاس شد.
در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری به استفاده از نتایج مطالعات ترافیکی قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.
محمد سالاری درباره این موضوع اظهار داشت: طی سال‌های گذشته تا کنون ساخت برخی از ساختمان‌های تجاری بزرگ مقیاس عارضه‌های ترافیکی برای پایتخت ایجاد کرده و اگر قبل از صدور پروانه عارضه‌سنجی ترافیکی صورت گیرد دیگر شاهد بروز این مشکلات در تهران نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه طرح الزام شهرداری به استفاده از نتایج مطالعات ترافیکی قبل از صدور پروانه برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس مانع از ایجاد گره‌های ترافیکی می‌شود گفت: در قوانین بالادستی نیز استفاده از پیوست‌های ترافیکی در زمان صدور پروانه مورد توجه قرار گرفته است.
این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته پیش از این نیز قبل از صدور پروانه از معاونت مربوطه سوال می‌شد و اگر رأی مثبت نبود پروانه صادر نمی‌شد، لذا ما بر همین اساس می‌خواهیم با توجه به این اسناد برای ساختمان‌های بزرگ مقیاس استعلام ترافیکی حاصل شود که البته برخی نگران طولانی شدن فرآیند صدور پروانه هستند که معاونت حمل و نقل می‌تواند این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کند تا زمان کمتری برای صدور پروانه اختصاص داده شود.
وی تأکید کرد:‌ البته باید توجه داشت که این موضوع فقط برای ساختمان‌های هزار تا ۵ هزار متر (گروه ب) و ۵ هزار متر به بالا (گروه ج) است.
سرانجام با رأی اکثریت اعضای شورای شهر، شهرداری تهران ملزم به استفاده از نتایج مطالعات ترافیکی در صدور پروانه‌های ساختمانی بزرگ مقیاس شد.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;