الزام استفاده نظام مهندسی و شهرداریها از دانش بنیانها

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: شهرداری‌ ها و سازمان نظام مهندسی از دستگاه ‌های نظارتی پیروی ندارند/ در هوشمندسازی ساختمان ‌ها به شرکت‌ های دانش بنیان توجه کنیم
به گزارش تاسیسات نیوز، آرا شاوردیان تصریح کرد: اگر در بحث هوشمندسازی ساختمانها به شرکتهای دانش بنیان توجه کنیم می‌ توانیم در بحث هوشمند سازی ساختمانها خیلی موثر عمل کنیم.
آرا شاوردیان نماینده ارامنه تهران و شمال کشور و عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در مورد دلیل وقوع حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان بیان کرد: من از چندین سال پیش این هشدار را دادم که ما در کشورمان همیشه بخاطر شرایط اقتصادی، اقتصاد را بر نظارتها اولویت میدهیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس افزود: شهرداریها و سازمان نظام مهندسی هیچگونه پیروی از دستگاههای نظارتی ندارند و اصولی که سازمانهای نظام مهندسی تعیین میکنند را قبول ندارند و به همین علت، شاهد این نوع حوادث دلخراش هستیم.
وی ادامه داد: کمیسیون عمران جلسه ای برگزار خواهد کرد و این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد و ۵ شنبه نیز حضور میدانی در آبادان خواهد داشت.
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: هوشمند سازی ساختمانها یکی از فرایندهای خیلی مهم است و این توجیه های اقتصادی اصلا کارساز نیست. اگر در بحث هوشمندسازی ساختمان ها به شرکت های دانش بنیان توجه کنیم می‌توانیم در بحث هوشمندسازی ساختمانها خیلی موثر عمل کنیم. ما از دانش فنی و مهندسی خیلی بالایی در کشور برخورداریم و حتی میتوانیم دانش فنی خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم اگر شرایطی فراهم شود که شرکت ‌های فعال در حوزه فنی و مهندسی ساخت و ساز ساختمانها را در شهرداریها در شرکت‌های با نقش موثرتر حضور داشته باشند بطبع در آینده نزدیک کمتر شاهد این چنین حوادثی خواهیم بود.
وی ادامه داد: ما تاکنون حادثه پلاسکو درمانگاه سینا و هم اکنون حادثه ساختمان متروپل آبادان را داشتیم و متاسفانه تعداد زیادی ساختمان دیگر نیز در کشور و مخصوصاً در شهرهای بزرگ داریم که مانند بمب ساعتی عمل میکنند. کمیسیون عمران و سازمان نظام مهندسی و دیگر سازمانهای مرتبط در این حوزه باید به جد در این مسئله ورود کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;