به گزارش تاسیسات نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  هرکسی که به آینده ایران فکر می‌کند باید به اقتدار ایران فکر کند و انتخابات در بالاترین اقتدار، در منطقه و نظام بین المللی موثر است، انتظار می‌رفت شورای نگهبان به نحوی عمل کند که از انتخابات پیش رو یک رقابت حداکثری به وجود آورد متاسفانه چنین نشد و به نقطه‌ای رسید که رهبری در عدم احراز صلاحیت برخی از کاندیدا‌ها گفتند، ظلم و جفا شده که باید جبران می‌کردند که تاکنون جبرانی صورت نگرفته است.
جهانگیری ادامه داد: با گلایه‌هایی از سوی مردم و افراد روبه رو هستیم، اما باید گلایه‌ها را کنار گذاشت و به ایران فکر کرد و برای صیانت از جمهوریت نظام و دفاع از صندوق رای، پای صندوق‌ها حاضر شویم.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه امیدوارم ۲۸ خرداد به یکی از روزهای خوب و جشن ملی برای مردم تبدیل شود، اظهار کرد: هم نقش رئیس جمهور در کشور بسیار تعیین‌کننده است، خصوصا در مقطع فعلی که برای منافع خود در دنیا مذاکره می‌کنیم و هم انتخابات شورای شهر و روستاها مهم است که مسائل بسیاری در شهر و روستاها می‌تواند از این طریق حل شود.
وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم که شورای نگهبان پاسخی برای رد صلاحیت‌ها ندارد و طبق همان تعبیر رهبری ظلم شده است.
جهانگیری درباره با علت عدم احراز صلاحیت خود بیان کرد: نمی‌خواهم امروز حرف منفی بزنم. توئیتی زدم که هر چه دارید به اطلاع خود و مردم برسانید؛ به تعبیر رهبری ظلم شد نه به من بلکه به مردمی که حق انتخابشان محدود شد.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای من رد یا تایید صلاحیت مهم نبود؛ تصریح کرد: مردم می‌خواستند مسئول انتخاب کنند و حق انتخاب مردم محدود شد. کسی که در یک دوره طولانی، از حیث صلاحیت عمومی، انقلاب، جنگ و اجرایی از پایین‌ترین سطوح تا بالاترین سطوح حضور داشته، رد صلاحیت چنین فردی یک اتفاق بسیار عجیب بود.
جهانگیری یادآورشد: سال ۹۶ مرا تایید کردند، اما این چهار سال اخیر که مسئول مبارزه با جنگ اقتصادی بودم، تایید نشدم.
معاون اول رئیس جمهور همچنین درباره افزایش قیمت بنزین و اظهارات یکی از سران قوا در مناظرات انتخاباتی مبنی براینکه موافق این تصمیم نبوده است، گفت: در این زمینه سران سه قوه جلسه طولانی برگزار کردند و روی این موضوع بحث شد. سال ۹۸ جلسه بررسی مجدد این موضوع در کمیته با کمی تنش همراه بود. بعد از آن کمتر در جلسات مربوط به بنزین حضور داشتم، اما در نهایت تصمیم بر افزایش قیمت گرفته شد و وقتی تصمیم گرفته شد باید به دلایلی از مقام معظم رهبری تاییدیه می‌گرفتیم که ایشان فرمودند درباره بحث فنی آن نظر ندارم و اگر روسای سه قوه آن را قبول دارند؛ من قبول می‌کنم.
وی ادامه داد: آقای روحانی در جلسه سران این موضوع را مطرح کردند و هر سه نفر با آن موافقت و آن را امضا کردند و امضای ایشان هم موجود است. این مصوبه بعد از امضای سران سه قوه خدمت رهبری رفت و ایشان با اجرای آن موافقت کردند.
جهانگیری با بیان اینکه باید بابت کاستی‌ها و مشکلات همواره باید در پیشگاه ملت عذرخواه باشیم، گفت: موضوع جنگ اقتصادی برای مردم خوب توضیح داده نشده است. جنگ اقتصادی قصد داشت اقتصاد ایران را متلاشی کند و جمهوری اسلامی را از بین ببرد در این فاصله باید توضیحاتی داده می‌شد که نشد.
معاون اول رئیس جمهور یادآورشد: عده‌ای که در این جنگ فرماندهی در برابر حرکت آمریکا را بر عهده داشتند آن را به نقطه‌ای رساندند که خود آمریکا از فشار حداکثری شکست خورد و اکنون و به جای قدردانی از فرماندهان جنگ، در داخل آن‌ها را به ناکارآمدی متهم کنند حتماً در آینده کشور مشخص خواهد شد که چه کسانی کارآمدند و چه کسانی ناکارآمد بودند.