افزایش عمر مفید ساختمان ها؛ در گرو استفاده از مصالح مرغوب

جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با مدیرکل استاندارد خوزستان به منظور استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان سازی در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در این جلسه که دکتر کورش خواجوی (رئیس سازمان)، مهندس فیروز غلامی(نایب رئیس اول) و مهندس رضا قیصی‌پور (مدیرکل استاندارد استان خوزستان) حضور داشتند، در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با موضوع مصالح، فرآورده‌ها و تجهیزات ساختمان مشمول مقررات استانداردهای ملی ایران، بحث و تبادل نظر شد.
خواجوی ضمن بیان توانمندی‌های سازمان نظام مهندسی در سطح استان، آمادگی همکاری این سازمان جهت پیاده‌سازی و  گسترش موارد مورد نیاز اداره کل استاندارد در بخش ساختمان را اعلام  کرد و اظهار کرد: رعایت اصول ایمنی در ساخت و ساز و نظارت بر آن از مهمترین عوامل ساختمان‌سازی مطلوب به شمار می‌رود و یکی از مولفه‌های افزایش عمر مفید ساختمان‌ها در گرو استفاده از مصالح مرغوب است.
وی استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد بر افزایش استحکام ساخت و ساز و طول عمر بنا‌ها، کاهش مصرف انرژی و کاهش اثرات بلایای طبیعی را بسیار تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: استان خوزستان به جهت قرار گرفتن بر روی گسل زلزله با خطرات این پدیده طبیعی مواجه است؛ بنابراین استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها می‌تواند از خسارت‌های احتمالی تا حد زیادی بکاهد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به ابلاغیه هیات وزیران در خصوص الزام اجرایی شدن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و گفت:  براساس این ابلاغیه برای ساختمان‌هایی که تا خرداد ۱۴۰۲ مبحث ۱۹ را رعایت نکرده باشند، پایانکار صادر نخواهد شد که این مهم در جهت کاهش مصرف انرژی بسیار تاثیرگذار است.
وی اجرایی شدن مجریان ذیصلاح در سطح استان خوزستان را یک گام بزرگ در راستای افزایش کیفیت ساختمان‌ها برشمرد و اظهار کرد:  از ابتدای سال ۱۴۰۱ مجریان ذی‌صلاح، برای همه ساختمان‌های گروه ج و د اجرایی شد و انشالله طی یک برنامه زمانبندی با ایجاد آمادگی و آموزش و ارتقاء مجریان و به خصوص مهندسان اجرا پایه ۳ ، بتوانیم برای ساختمان‌های گروه الف و ب هم عملیاتی کنیم.
لزوم نظارت بر استفاده صحیح  و درست از مصالح استاندارد ساختمانی
در ادامه این جلسه، مدیر کل استاندارد استان خوزستان گفت: استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد باعث حفظ سرمایه‌های ملی در بخش ساخت و ساز می‌شود، برای استفاده صحیح  و درست از مصالح استاندارد ساختمانی باید نظارت‌های مستمری در محل تولید و عرضه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ما باید مطالبات در زمینه استفاده از مصالح ساختمانی را در جامعه افزایش دهیم، خاطر نشان کرد: مهندسان به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌توانند در راستای استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی  ایفای نقش کنند.
قیصی پور با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص مصالح، فرآورده‌ها و تجهیزات ساختمان، اظهار کرد:  اجرایی شدن این تفاهم‌نامه باعث آرامش، آسایش و رضایت مردم می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;