افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف نظام مهندسی خوزستان

شعبه تخصصی شورای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان به منظور پیشگیری و حل و فصل اختلافات صنف نظام مهندسی ساختمان افتتاح شد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  شعبه تخصصی شورای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با حضور دکتر علیرضا باوی (معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان)، دکتر کورش خواجوی (رئیس سازمان)، مهندس اسماعیل محمودی (رئیس شورای انتظامی سازمان)، سالم حسن زاده حردانی (مسئول شعب تخصصی شورای حل اختلاف خوزستان) هم زمان با آغاز دهه فجر افتتاح شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان در آیین افتتاحیه این شعبه تخصصی ضمن تبریک آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به گسترش مباحث و اختلافاتی که ممکن است در بخش ساخت و ساز بوجود آید و به منظور رسیدگی متمرکز و سهولت طرفین ساخت و ساز جهت طرح دعاوی خود درخواست افتتاح شعبه ویژه نظام مهندسی ساختمان توسط سازمان به ریاست اداره شوراهای حل اختلاف استان ارائه شد، که مورد استقبال قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در این شعبه تدابیری اندیشیده می شود که اختلافات قبل از اینکه به محاکم قضایی سخت ارجاع شود مورد حل و فصل قرار گیرند عنوان کرد: در آئین نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحیه سال ۱۳۹۴ آن رسیدگی به تخلفات حرفه ای، اصول حرفه ای، نظامی و انضباطی در حیطه اختیارات شورای حل اختلاف در نظر گرفته شده بود.
خواجوی افزود: با تدبیر اندیشیده شده همه افراد می‌توانند از خدمات این شعبه ویژه استفاده کنند و به عبارتی رسیدگی به پرونده‌ها اعم از مسائل حرفه ای، اصول اخلاق حرفه ای، مباحث مالی و اختلافات حقوقی در حوزه نظام مهندسی نیز بررسی می‌شود.
در ادامه معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان ضمن تبریک افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان هم زمان اعیاد خجسته دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف نهادی مردمی است و در سال ۸۱ تأسیس و راه اندازی شده است و محور اساسی این شوراها حل اختلاف بر اساس اصلاح قضائی و دعوت به سازش است تا بتواند ضمن کاستن از حجم دعاوی، مراجعین را با شیوه صلح و سازش از ورود به پروسه قضایی دور کند.
وی با بیان اینکه در صنوف مسائل و اختلافات مختلفی وجود دارد که در این راستا برای صنوف بسیار مهم شعب تخصصی ایجاد کردیم ادامه داد:  شعبه تخصصی حل اختلاف سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان از امروز به جمع شعب استان اضافه می‌شود، اختصاص شعب ویژه شوراهای حل اختلاف در مراکز و سازمان‌های تخصصی و فنی باعث می‌شود تا مشکلات به صورت فنی مورد ارزیابی قرار گیرد و متناسب با صلاحیت شوراها به حل و فصل برسد.
باوی با اشاره به اینکه شعب تخصصی شورای حل اختلاف تأثیر بسیار زیادی در کاهش تراکم پرونده‌ها و ارجاع به دادگستری دارد عنوان کرد: یکی از سازمان هایی که بعضاً ممکن است اختلافات حقوقی در انجام مأموریت های ذاتی آن از جمله نظارت، اجرا و حوادث کار حادث شود و امکان حل و فصل آن از طریق مراجع داوری و میانجی گری وجود دارد، سازمان نظام مهندسی است.
در پایان حکم اعضای شورای حل اختلاف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان به آن ها اهدا شد. اعضای این شورا مهندسان اسماعیل محمودی، کیوان بابادی، محسن فلاح و بهنام فر هستند.
شایان ذکر است تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و شورای حل اختلاف دادگستری خوزستان با هدف از انعقاد این تفاهم نامه انجام صلح و سازش در صورت بروز اختلاف در امور ساخت و ساز فی مابین مالکان، پیمانکاران، معماران، کارگران و مهندسان، دفاتر طراحی، ناظر، مجری و… منعقد شده است.
این شعبه تخصصی در ساختمان شماره ۲ سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان واقع در کیانپارس خیابان موحدین غربی مستقر است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;