اعلام شیوه‌های جدید انتخاب متقاضیان در مرحله دوم مسکن ملی

لک گفت: ممکن است انتخاب متقاضیان در مرحله دوم مسکن ملی از طریق قرعه کشی نباشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، یاسر لک رئیس اداره مطالعات اقتصاد مسکن استان تهران، با بیان اینکه در سال ۹۹ بازار مسکن از تبعات شیوع ویروس کرونا تاثیر خواهد گرفت گفت: به طور قطع بعد از اتمام ویروس کرونا اتفاقاتی در بازار مسکن خواهد افتاد و ما شاهد افزایش قیمت در این بازار خواهیم بود.
او اظهار کرد: بازار اجاره از بازار مسکن تاثیر خواهد گرفت که برای بررس دقیقتر آن باید منتظر اتمام فصل بهار باشیم.
لک با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در فصل اجاره و جا به جایی مستاجران قیمت‌های اجاره حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد افزود: این افزایش قیمت ممکن است کاهش یا تغییری داشته باشد، اما با توجه به ارزیابی‌هایی که در این حوزه صورت گرفته به نظر می‌رسد که قیمت مسکن ۲۰ درصد رشد داشته باشد.
رئیس اداره مطالعات اقتصاد مسکن استان تهران درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن سایت بلافاصله بعد از پر شدن ظرفیت‌ها بسته می‌شد، اما در این مرحله با توجه به شیوع ویروس کرونا تغییراتی انجام شد و مهلت ثبت نام را برای متقاضیان تا ۲ روز تمدید شد.
او با اشاره به اینکه در مرحله اول بسیاری از شهر‌های استان تهران مانند پردیس، پرند و هشتگرد بعد از گذشت چند دقیقه بلافاصله پر می‌شد، بنابراین تصمیم گرفته شد در این دوره شیوه دیگری را برای ثبت نام در نظر بگیریم گفت: در این دوره ظرفیت در نظر نگرفتیم و متقاضیان می‌توانند بدون هیچ نگرانی ثبت نام کنند.
لک توضیح داد: متقاضیان بعد از پالایش و غربالگری انتخاب می‌شوند که در ابتدا تصمیم گرفته شد که متقاضیان پالایش شده از طریق قرعه کشی انتخاب شوند، اما هم اکنون مصوبات و طرح‌هایی در نظر گرفته شده تا از طریق انتخاب شاخص‌ها و اولویت‌ها متقاضیان انتخاب شوند.
رئیس اداره مطالعات اقتصاد مسکن استان تهران یادآور شد: اولویت‌هایی مانند مدت ازدواج و یا داشتن فرزند و شاخص‌هایی ازجمله سابقه سکونت بیشتر ممکن است در انتخاب این متقاضیان تاثیرگذار باشد.
او بیان کرد: این اولویت بندی‌ها هنوز ابلاغ و یا تصویب نشده و در مرحله بررسی است.
لک توضیح داد: در برخی از شهر‌ها ظرفیت‌های محدودی در نظر گرفته شده مانند هشتگرد که حدود ۵ هزار ظرفیت برای آن ایجاد شده، اما در این مرحله از ثبت نام حدود ۲۰ هزار نفر ثبتنام انجام شده بنابراین برای انتخاب این متقاضیان یا از طریق قرعه کشی یا از طریق اولویت بندی انتخاب خواهند شد.
رئیس اداره مطالعات اقتصاد مسکن استان تهران توضیح داد: در این مرحله میزان پالایش و غربالگری مدت زمان بیشتری را در بر خواهد گرفت چرا که با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از متقاضیان از طریق پیامک ثبت نام کرده‌اند و با توجه به آنکه محدودیت‌هایی برای ثبت نام در نظر گرفته نشده تعداد بیشتری از متقاضیان ثبت نام کرده‌اند که این اقدام زمان بیشتری را برای پالایش و غربالگری در بر می‌گیرد.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;