اعلام تکالیف مالیاتی مهندسان پس از اخذ پروانه

تاسیسات نیوز: قابل توجه مهندسین محترم (اعضای حقیقی) عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران که به تازگی نسبت به دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی اقدام نموده‌اند:
“به موجب تبصره ۳ ماده ۱۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم، صاحبان مشاغل مکلفند ظرف مدت چهار ماه از تاریخ شروع فعالیت (صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی)، مراتب را کتبا به اداره امور مالیاتی محل اعلام نمایند.”
بنا به مراتب مذکور، مهندسین محترم مورد اشاره مکلفند براساس نشانی درج شده در ظهر پروانه اشتغال به کار مهندسی نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام لازم را مبذول نمایند.
بند ۱- جهت اطلاع از نشانی حوزه مالیاتی ذی‌صلاح برای تشکیل پرونده مالیاتی با توجه به نشانی درج شده در پشت پروانه اشتغال به کار، اینجا کلیک نمایید.
بند ۲- جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز تشکیل پرونده مالیاتی در حوزه مالیاتی ذی‌صلاح، اینجا کلیک نمایید.
بند ۳- در صورت هرگونه تغییر آدرس محل سکونت، مهندسین مکلفند تغییر آدرس را به سازمان نظام مهندسی و حوزه مالیاتی خود اعلام نموده و نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نمایند.
بند ۴- عدم رعایت موارد فوق الذکر، مشکلات عدیده‌ای را در آینده برای مهندسین محترم فراهم خواهد آورد که ممکن است موجب پرداخت مالیات و جرایم من غیر حق گردیده و یا مانع استفاده از تسهیلات پیش بینی شده در متن قانون مالیات‌های مستقیم گردد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;