اعتلای نظام مهندسی در گرو انتخاب افراد اصلح است

حریری گفت: با توجه به نیازهای امروز جامعه مهندسی ایرانی، قوانین نظام مهندسی ساختمان نیازمند بازنگری اساسی است.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا حریری با اشاره به پیش رو بودن انتخابات نظام مهندسی ساختمان، اظهار داشت: نظام مهندسی به عنوان تشکلی صنفی، متعلق به همه مهندسان است.
وی با اشاره به اینکه بقا و ارتقای هر تشکل صنفی در گرو توجه و حساسیت همه اعضای آن تشکل است، افزود: قوام و پیشرفت نظام مهندسی ساختمان نیز منوط به انتخاباتی است که بصورت دوره‌ای برای انتخابات هیات مدیره آن انتخابات می‌شود که ضرورت دارد مهندسان رشته‌های مختلف بصورت پرشور و هدفمند در این انتخابات حضور داشته باشند.
پیشکشوت جامعه مهندسی استان اردبیل با بیان اینکه افراد با تجربه و متخصص که در سطوح علمی و اجرایی سابقه مدیریتی دارند وارد گود انتخاباتی این صنف شوند، گفت: برای اعتلای سازمان، انتخاب افراد اصلح باید مدنظر قرار گیرد.
حریری با تاکید بر اینکه اعضای منتخب هیات مدیره باید برای جامعه رفاه مهندسان و همکاران خود تلاش کنند، ابراز داشت: تجربه نشان داده کسانی که از جایگاه خود در نظام مهندسی سو استفاده کرده و هیات مدیره را سکویی برای پیشرفت مادی و معنوی شخصی خود در نظر گرفته‌اند‌، با شکست روبرو شدند.
وی بیان کرد: امروز شاهد مظلومیت صنفی هستیم که بعد از سالها تحصیل در رشته های مختلف مهندسی، اکنون بیش از ۵۰ درصد این افراد بیکار هستند که باید به این موضوع مهم رسیدگی شود.
رئیس سابق نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: هیات مدیره نباید درگیر روزمرگی، بحث طراحی و نظارت شوند، بلکه باید موضوعات مهمتری را در بحث کلان و در شورای مرکزی مطرح و پیگری کنند.
حریری با بیان اینکه قانون نظام مهندسی ساختمان نیازمند تغییرات و بازنگری اساسی است، افزود: قانونی که در دهه هفتاد تصویب شده است، جوابگوی نیازهای جامعه مهندسی امروزی ایرانی نیست.
پیشکشوت جامعه مهندسی استان اردبیل تصریح کرد: گرچه تغییرات جزئی در این سالها صورت گرفته اما حداقل باید ۱۰ سال یکبار این قوانین تغییراتی اساسی داشته باشد که برای پیگیری و تحقق این امر باید هیات مدیره نظام مهندسی در شورای مرکزی این موارد را پیگیری کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;