بودجه ۱۴۰۱ عامل توقف اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان

کمال علی‌پور خنکداری با بیان اینکه اصلاح نظام مهندسی در ساختمان، به عنوان یکی از دستور کارهای کمیسیون عمران مجلس ، درحال پیگیری است، اظهارداشت: از دو هفته‌ گذشته پیگیر اصلاح نظام مهندسی در ساختمان هستیم، اما باتوجه به زمان بررسی بودجه ۱۴۰۱، معلق ماند، تا مجدداً پیگیری ادامه یابد. 
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح نظام مهندسی در ساختمان در دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار دارد و بررسی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نظام مهندسی ساختمان نیاز به تغییراتی دارد، گفت: از جمله بحث انضباطی، تخلفات ، نظارت و اینکه چه کسانی می‌توانند نظارت کنند، پیگیری می‌کنیم و تغییرات مهمی قرار هست انجام شود.
نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، نظام کاردانی ساختمان را از دیگر مباحث کاری برای بررسی در کمیسیون عمران مجلس برشمرد و بیان کرد: بحث‌هایی درمورد ادغام نظام کاردانی ساختمان و نظام مهندسی ساختمان مطرح، که مخالف شد و فعلا در دو قالب جدا هستند تا اگر قرار بر اشتغال روستایی است، نظام کاردانی را برای سوق افراد به این سمت هدایت شوند تا با حداقل فوق‌دیپلم هم بتوان به نام نظام کاردانی ساختمان، اشتغال ایجاد کرد.
علی‌پور تقویت نظام کاردانی ساختمان را فرصتی برای تحقق شعار مهاجرت معکوس به روستاها دانسته و تصریح کرد: کار فقط پشت میز نشستن نیست و اگر بخواهد شعار مهاجرت معکوس انجام شود و جمعیت شهری به روستا بروند، باید نظام کاردانی مهندسی، قوی‌تر و فعال‌تر شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;