اشتغال ۱۰۰ هزار مهندس با اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی

رئیس جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه با این وضعیت تولید به مسکن ۵۵۰ هزار مهندس اضافی در کشور داریم گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود تولید مسکن بیشتر از ۲۳۰ هزار وحد مسکونی نباشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، احمد خرم در پاسخ به این سوال که اولویت برنامه‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از این پس چه خواهد بود گفت: براساس حکمی که رئیس جمهور صادر کرد بنده برای یک دوره سه ساله به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان منصوب شدم، اما باید درخصوص وضعیت ساختمان به این موضوع اشاره کنم که ما ۶۵۰ هزار فارغ‌التحصیل رشته مهندسی ساختمان داریم که ۵۵۰ هزار مهندس آن عضو سازمان نظام مهندسی هستند.
وی ادامه داد: نیاز کشور با فرصت‌های کاری که امروز وجود دارد نشان می‌دهد که ۵۵۰ هزار مهندس اضافی در کشور داریم.
رئیس جدید سازمان مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان این مساله اضافی بودن مهندسان ساختمان را حل کرد گفت:‌ ابتدا باید با کنترل تولید و سپس با ایجاد فرصت‌های شغلی و آموزش مهارت‌ها مهندسان ساختمان را وارد کارگاه کنیم چرا که برخی از مهندسان ساختمان وقتی وارد کارگاه می‌شوند دست و پای خود را گم می‌کنند.
امسال هم بیشتر از ۲۳۰ هزار مسکن تولید نمی شود
وی با بیان اینکه می‌توان قبل از ورود مهندسان ساختمان آنها را با وضعیت کارگاه‌ها آشنا کرد، گفت: با تولید سالانه ۶۰۰ هزار مسکن می‌توان گفت ۵۰۰ هزار مهندس ساختمان نیاز داریم اما سال گذشته تنها ۲۳۰ هزار واحد مسکونی تولید شد و پیش‌بینی می‌‌شود امسال نیز در همین حد باشد.
وی با بیان اینکه اگر ۶۰۰ هزار واحد مسکونی تولید شود می‌توانیم برای ۱۰۰ هزار مهندس فرصت شغلی ایجاد کنیم گفت: یکی از این طرح ها ایجاد و توجه به مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان است.
رئیس جدید سازمان مهندسی ساختمان کشور گفت: براساس مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان بهر‌برداری نگهداری ساختمان و تعمیرات یکی از اهداف مهم مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان است. پس بنابراین ۱۰۰ هزار مهندس می‌توانند در این بخش که متاسفانه مغفول و تعطیل شده است مشغول به فعالیت شوند.
وی افزود: درخصوص این موضوع با ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهور صحبت کرده‌ایم و قرار است در آینده مرکز مشترک نواوری برای اشتغال مهندسان و استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بخش ساختمان ایجاد شود.
ارتباط ما با وزیر راه و شهرسازی خوب است
وی در پاسخ به این سوال که ارتباط شما با وزیر راه و شهرسازی چگونه است گفت: ارتباط ما با وزیر راه و شهرسازی خوب است چرا که هم با ایشان همشهری هستیم و هم رشته هستیم و ارتباط کاری خوبی با هم داریم.
وی در پاسخ به این سوال که درخصوص طرح اقدام ملی مسکن چه نظری دارید گفت: درخصوص طرح اقدام ملی مسکن باید اذعان شود که اگر سیستم بانکی نتواند تمام پروژه طرح اقدام ملی مسکن را پشتیبانی کند به مشکل خواهیم خورد. پس باید دخالت دولت در امر ساخت مسکن در تمام امور نسبت به گذشته کاهش یابد و به بخش خصوصی بیشتر از گذشته توجه شود.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;