اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو نرسید

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری فارس،  معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم پیمانکاران را به دریافت اوراق مشارکت به جای پول نقد تحت فشار قرار دهیم، گفت: قرار بود هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو داده شود که این مبلغ اختصاص نیافته است.





علیرضا دائمی گفت: قرار است از اوراق اسناد خزانه اسلامی 1000 میلیارد تومان به وزارت نیرو داده شود، ولی هنوز قطعی و پرداخت نشده است.





وی در پاسخ به این سوال که دلیل تاخیر در پرداخت اسناد خزانه اسلامی چیست، افزود: دلیل تاخیر اعطای اسناد خزانه اسلامی به‌دلیل آن است که اولین بار است که این اسناد منتشر می‌شود و نامه‌ها و نحوه بازپرداخت و بانک‌هایی که باید آن را عملیاتی کنند، با آن آشنایی ندارند.به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، سابقه اوراق مشارکت طولانی است،‌ اما اسناد خزانه اسلامی ویژگی‌هایی دارد که باید حاصل شود که این هفته احتمالا پیگیر هستیم که مسیر آن طی شود.





دائمی در پاسخ به این سوال که اوراق مشارکت تخصیص یافته برای وزارت نیرو چه میزان است، گفت: در سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شد که بخشی از آن را توزیع کردیم.

 

 

 

 

وی در پاسخ به این سوال که برخی از پیمانکاران از اوراق مشارکت استقبال نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بین اوراق مشارکت و اعتبارات نقدی مقایسه‌ای صورت گیرد، طبعا اعتبارات نقدی بیشتر مورد تائید و استقبال پیمانکاران است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.





معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ادامه داد: اما به هر حال با شرایطی که کشور دارد، ما نمی‌توانیم بگوییم که پیمانکاران اوراق دریافت کنند و هیچ الزامی هم برای اینکه پیمانکاران اوراق مشارکت به جای اعتبار نقدی دریافت کنند، وجود نداشته است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;