استمهال سه ماهه هزینه‌های برق و گاز برخی واحدهای تولیدی استان تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به استمهال سه ماهه هزینه‌های برق و گاز برخی واحدهای تولید استان تهران از پیگیری دغدغه تولیدکنندگان اقلام بهداشتی در شرایط پساکرونا خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حشمت اله عسگری در حاشیه بازدید از یک شرکت تولیدی پوشاک بیمارستانی در پاکدشت در زمینه تولید اقلام بهداشتی در سطح استان تهران اظهار داشت: از اوایل شروع بیماری کرونا، واحدهای تولیدی استان نسبت به افزایش ظرفیت تولید اقلام بهداشتی ورود بسیار خوبی داشته و به سرعت افزایش ظرفیت دادند.
 وی در مورد نگرانی فعالیت این واحدها در شرایط پساکرونا افزود: از سوی برخی تولیدکنندگان اقلام بهداشتی این دغدغه مطرح شد که ظرفیت تولیدی آنها در شرایط پساکرونا با خدشه مواجه شود که در این زمینه بایستی این تولیدات توسط دانشگاه های علوم پزشکی خریداری شود و مازاد آن باسیتی صادر شود؛ از اینرو پیگیری لازم را به عمل میآوریم تا زحمات تولیدکنندگان در این ایام بی جواب باقی نماند و بتوانند ظرفیت تولیدی خود را استمرار دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان کرد: بخش دیگر دغدغه ها مربوط به سایر واحدهایی است که متاثر از شرایط کرونا یا متضرر شده و یا با کاهش ظرفیت و تعطیلی مواجه شدند که دولت مجموعه اقدامات خوبی را در مورد آنها پیگیری می‌‌کند.
عسگری سپس در مورد تمهیدات لازم جهت حمایت از واحدهای تولیدی گفت: استمهال سه ماهه هزینه‌های برق و گاز برخی واحدهای تولیدی و تقسیط آنها، حمایت در امور مالیاتی و حق بیمه واحدهای تولیدی که البته بسته به شرایط آتی ممکن است این کمک ها استمرار پیدا کند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در مورد تامین منابع مالی هم اقدامات موثری توسط دولت پیگیری می شود که در این زمینه منابع خوبی از صندوق توسعه اخذ شده ضمن اینکه به کمک منابع داخلی بانک‌ها نیز تلاش می شود تا جریان نقدینگی بعد از کرونا تسریع شده و واحدهای تولیدی با سرعت بیشتری در سال جهش اقتصادی ظرفیت تولید را افزایش دهند.
منبع استانداری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;