استفاده از تهویه مطبوع خودرو

به گزارش تاسیسات نیوز، تحقیقات جدید نشان می دهد بهترین روش به حداقل رساندن حضور شما در معرض آلودگی استفاده از سیستم تهویه مطبوع خودرو است.

 

 

 

بیشتر مردم روزانه تقریباً یک ساعت را در مسیر منزل تا محل کار در خودروها می گذرانند. و در این سفر است که افراد بیشترین حضور روزانه در معرض آلاینده ها را تجربه می کنند.

 

 

به تازگی محققان دانشگاه واشنگتن اثرات سیستم تهویه خودرو روی جلوگیری از آلاینده ها را بررسی کرده اند.

 

 

دانشمندان ترکیبات مختلف و تنظیمات گوناگون تهویه مطبوع و فن را بررسی و غلظت های مختلف آلاینده ها را با استفاده از سنسورهای پرتابل کنترل کردند. یک دوربین داشبورد به دانشمندان اجازه داد تعیین کنند چگونه متغیرهای بیرونی – یک سیستم تخلیه رستوران یا یک کامیون دیزلی در حال عبور – روی آلاینده ها تاثیر می گذارد.

 

 

 

بعد از انجام تحقیقات و بررسی میزان آلاینده های داخل و خارج، این فرضیه تایید شد که با کنترل تهویه خودرو ما می توانیم تا حدی خطر آلاینده ها را کاهش دهیم.

 

 

محققان دریافتند استفاده از تهویه مطبوع می تواند مقدار آلاینده های داخل خودرو را تا 20 تا 34 درصد کاهش دهد. در حالی که فن و سیستم تهویه مطبوع هر دو هوا را از بیرون می کشند، سیستم تهویه مطبوع هوا را از میان یک اواپراتور سرد عبور می دهد.

 

 

 

این سطح سرد ذرات آلوده را جذب می کند و آنجا رسوب می دهد. البته با توجه به اینکه استفاده از تهویه مطبوع از نظر مصرف سوخت مقرون به صرفه نیست و سبب افزایش انتشارات خودرو هم می شود ، دانشمندان توصیه می کنند رانندگان تنها در مواقع آلودگی هوای شدید از این سیستم استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;