احداث باغ معلق بزرگراهی با قابلیت فیلتر کربن

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت فرانسوی برزیلی riptyque Architecture از طرح بلند پروازانه ای برای تبدیل فضای زیر یک پل Minhocão viaduct که مدت ها به حال خود رها شده به یک فضای عمومی شاداب رونمایی کرده است که پوشیده از گیاهان معلق باشد.


معماران شرکت، بنحوی برنامه ریزی کرده اند تا گیاهانی را که از نظر تولید اکسیژن بهینه هستند در طولِ سه کیلومتر از بخش مرتفع بنا قرار بدهند که بدین ترتیب 20 درصد از دی اکسید کربن اتومبیل های بزرگراه تصفیه شود.


سال 1971 زمان اوج گسترش شهر ساوپائولو ساخته شد. با این وجود به خاطر سر و صدا و آلودگی هوای ناشی از ترافیک، بیشتر عامل مزاحمت شد تا راحتیِ مردم.


بعد از جمع آوریِ نظر ساکنان اطراف بزرگراه، معماران اقدام به طراحی نقشه ای نمودند تا بخش رها شده زیر قسمت مرتفع بزرگراه را بدل به یک فضای عمومیِ مطبوع سازند که منعکس کننده هویت محل هم باشد.




قرار است تمرکز این پروژه بر روی ایجاد محلی برای استفاده عموم باشد که نه تنها به لحاظ بصری مطلوب باشد و بازدیدکنندگان از گذران وقت در آن خوشحال شوند، بلکه مقدار گاز کربن منتشره در ناحیه نیز کم شود.


تمام گیاهانی که برای این پروژه در نظر گرفته شده اند به طور خاص بخاطر «قابلیت های پاکسازی هوا» انتخاب شده اند و انتظار می رود 20 درصد از گاز کربن منتشره توسط خودروهای عبوری را تصفیه نمایند.


معماران برای آنکه از طراحی فوق سبز این بنا غفلت نکرده باشند قصد دارند تا ناحیه پوشیده شده از گیاهان را تا جای ممکن باز بگذارند تا مقدار بهینه نور طبیعی بدست بیاید. افزون بر این، سیستم کشت آب طبیعی نیز برای آبیاری گیاهان نصب می شود. از بخار شدن آب هم برای تمیز کردنِ نواحی سطحی استفاده می شود.


این ناحیه بازسازی شده بعد از تکمیل برای انجام رویدادهای محلی و برنامه های فرهنگی، غذاخوری ها، ارائه خدمات و فروشگاههای کوچک استفاده می شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;