اجرای مصوبه نصب برچسب انرژی در ساختمان‌ها از سال آینده

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: با ایجاد بسترهای مناسب، مصوبه نصب برچسب انرژی در ساختمان‌ها از سال آینده اجرایی می شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، رامین کرمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: مصوبه مربوط به برچسب انرژی در ساختمان‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ با ایجاد بسترهای مناسب این قانون از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اجرایی می شود و در این زمینه همکاری و تعاملات خوبی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط ایجاد شده است.
آقای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این خصوص گفت: بهره‌گیری از دانش و علم روز در ساخت‌وساز تاکنون به کار گرفته نشده است اما کمک به استارتاپ‌های نوپا و ایده‌های جوانان، راهکاری اساسی برای شکل‌گیری یک فرایند جدید در روند ساختمان‌سازی است.
او گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای دانش‌بنیان در صنعت ساختمان، با ایجاد مرکز نوآوری صنعت ساختمان با هدف تجاری‌سازی فناوری‌های موجود و تأسیس صندوق پژوهش فناوری برای سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های فناورانه، توافق اولیه حاصل شد.
به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مهم‌ترین موضوع در بحث فناوری مربوط به حوزه ساخت و ساز، هوشمندسازی مرتبط با IOT است که پایه و اساس توسعه استانداردهای مناسب محسوب می‌شود و در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با معرفی، اطلاع‌رسانی و فراخوان جذب افراد حقیقی و حقوقی و فناوری‌های جدید، می‌تواند قدم‌های خوبی را بردارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;