اجراي 26 پروژه پدافند غير عامل در 4 شركت اصلي وزارت نفت

 

فرهنگ سازی و آموزش در حوزه پدافند غیرعامل دارای اهمیت بوده و باید روند فرهنگ سازی در این زمینه همزمان با اجرای آن انجام شود.

 

 

جانشين وزير نفت در پدافند غير عامل با بیان این که حدود 26 پروژه پدافند غير عامل در 4 شركت اصلي وزارت نفت تعريف شده است كه با اجراي كامل اين طرح ها گام موثري در جهت ارتقاي حوزه پدافند غيرعامل برداشته است ، یادآور شد: فرهنگ سازی و آموزش در حوزه پدافند غیرعامل دارای اهمیت بوده و باید روند فرهنگ سازی در این زمینه همزمان با اجرای آن انجام شود.

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومي شركت ملي گاز ايران، حمدالله محمد نژاد اظهار داشت: ايران به دليل موقعيت ژئوپولتيكي و قرار گرفتن در شاهراه انرژي، داراي موقعيتي استراتژيك در خاورميانه است.

وي خاطر نشان كرد: تجهيزات و تاسيسات صنعت نفت ايران در دوران 8 سال جنگ تحميلي بارها هدف آماج حملات دشمن قرار گرفت اين در حالي بود كه تلاش كاركنان مانع توقف توليد انرژي مورد نياز كشور شد.

رييس كميته مديريت بحران وزارت نفت با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اهميت پدافند غير عامل در حوزه تاسيسات انرژي كشور، عنوان كرد: براي اجراي موفق پدافند غير عامل بايد به درك مشترك بين تمام حوزه ها رسيد.

محمد نژاد تصريح كرد: صنعت نفت علاوه بر اينكه 98 درصد انرژي كشور را تامين مي كند، نقش ويژه اي نيز در اقتصاد كلان و حوزه سياست كشور دارد.

محمدنژاد سوخت رسانی در زمستان را از اصلی ترین برنامه ها در حوزه پدافند غیرعامل خواند و گفت: به دستور مهندس قاسمی، وزیر نفت، کارگروهی تشکیل شده که در حال بررسی برنامه ها برای تامین پایدار سوخت در زمستان است.

جانشین وزیر نفت در حوزه پدافند غیرعامل با مطلوب خواندن اجرای پروژه های ذخیره سازی گاز در کشور گفت: از این ذخیره سازی ها می توانیم در اوج مصرف و شرایط بحرانی استفاده کنیم.

وی به مقاوم سازی شبکه گازرسانی استان تهران اشاره کرد و گفت: پروژه های مقاوم سازی در صنعت نفت با جدیت در حال پیگیری و در شرکت های اصلی، استحکام سازی با شتاب لازم در حال اجراست وي ادامه داد: ظرفیت های ذخیره سازی ارتقا یافته و به ویژه برای فرآورده های اصلی مانند بنزین ، نفت و گاز، ذخیره سازی مناسب صورت گرفته است.

محمد نژاد، بهينه كردن مصرف انرژي در كشور را يكي از راه هاي پدافند غير عامل در كشور دانست و افزود: يكي از اولويت هاي وزارت نفت صرفه جويي انرژي است چرا كه شدت مصرف انرژي در كشور ما 4 برابر استاندارد مصرف انرژي در جهان است.

معاون وزير در امور مهندسي و نظارت بر طرح ها و رييس كميته مديريت بحران وزارت نفت در پايان اضافه كرد: طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده تا پايان برنامه پنجم بايد شدت مصرف انرژي را بيش از 70 درصد كاهش داد.

لازم به یادآوری است شرکت ملی گاز ایران ضمن برپایی غرفه، در نمایشگاه جانبی این گردهمایی حضوری فعال داشت.

پایان پیام/

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;