اجاره آپارتمان در غرب تهران بهتر است یا شرق آن؟

با نوسان قیمت ملک در ایران و بیش از همه در تهران پیدا کردن خانه ای مناسب برای اجاره در تهران به یکی از دغدغه های بزرگ ساکنین تهران تبدیل شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، بسیاری از مستاجرانی که موعد سررسید قراردادشان نزدیک است این روزها به دنبال خانه هایی با قیمت مناسب برای رهن و یا اجاره آپارتمان می گردند.
به طور کلی شرق شهر تهران برای اجاره مسکن انتخاب بهتری است چرا که:
. اولین دلیل و مهم ترین دلیل مربوط به قیمت خانه هاست. بخش شرقی تهران به دلیل داشتن بافت قدیمی تر و بافت سنتی قیمت های پایین تری نسبت به دیگر مناطق از جمله غرب شهر تهران دارند.
این مسئله می تواند دست شما را در انتخاب خانه در محله های خوب بخش شرقی تهران بازتر کند. علاوه بر این یکی از مزایای اقامت در این بخش از تهران این است که از امکان بازدید از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایران که در این منطقه است، بهره مند می شوید.
. مورد بعدی متراژ پایین خانه ها در شرق تهران است، همانطور که گفته شد قسمت شرقی تهران به علت دارا بودن بافت قدیمی شامل خانه ها و آپارتمان های نقلی و کوچکی می شود که با توجه به قیمت پایینی هم که دارند می توانند در اجاره خانه با پایین ترین قیمت در تهران به شما کمک کنند.
. طی جستجوهای انجام شده مشخص شد تعداد آگهی هایی که امروزه مالکان خانه های بخش شرقی تهران برای اجاره خانه منتشر می کنند به مراتب بیشتر از خانه های بخش غربی تهران است.
همین امر باعث می شود شما در مدت زمان بسیار کمتری بتوانید خانه دلخواهتان را در بخش شرقی تهران پیدا کنید و زمان کمتری را صرف گشتن در بین آگهی های بی شمار اجاره خانه در تهران کنید.
اگر درآمد ماهیانه بالایی ندارید و نمی توانید مبلغ زیادی را به عنوان اجاره بهای خانه بپردازید شرق برای شما گزینه‌ی بهتری است چرا که در بین خانه های شرق تعداد خانه هایی که به صورت رهن کامل اجاره داده میشوند و یا با پول پیش بیشتر و اجاره پایین تر اجاره داده میشوند بسیار بیشتر از مناطق غربی تهران است که این موضوع میتواند به شما در پس انداز درآمدتان کمک کند.
و علاوه بر این نزدیکی به بهترین جاذبه های گردشگری ایران که در محله های شرق تهران قرار دارد نیز یکی از مهم ترین مزایا برای شما محسوب می شود تا از اقامت خود در این منطقه لذت ببرید.
اگر تصمیمتان را گرفتید و میخواهید برای اجاره خانه به بخش شرقی تهران بروید بهتر است ابتدا با محله های شرقی تهران آشنا شوید.
محله های شرق تهران
۱. حکیمیه: حکیمیه یکی از محله های منطقه چهار شهرتهران است که در شمال شرقی تهران قرار دارد. این محله به علت نزدیکی اش به باغ های لواسان، سرخه حصار و لویزان و دور بودنش از مرکز تهران از آب و هوای فوق العاده ای برخوردار است که همین امر از مزایای زندگی در این محله و محله های شرقی تهران به شمار میرود. حکیمیه در بین سایر محله های بخش شرقی تهران قیمت بالاتری در اجاره خانه دارد.
۲. نارمک: نارمک در منطقه های ۴ و ۸ تهران قرار دارد و از پر طرفدارترین محله های بخش شرقی تهران است.  گفته میشود در ساخت این محله معماران فرانسوی نقش داشته اند بنابراین از شیوه ی شهرسازی مدرن تری برخوردار است و نظم خیابانها و میدانهایش مثال زدنی است.
نارمک توسط بزرگراه رسالت به بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود که بخش شمالی آن، واقع در منطقه ۴ از آب و هوای معتدل تری برخوردار است. و بخش جنوبی آن با پاساژ ها و مراکز خرید متعددی که دارد به یکی از قطب های خرید در تهران تبدیل شده به طوری که بعد از بازار تهران شلوغ ترین مرکز خرید تهران است.
قیمت اجاره خانه در این محله در بخش شمالی و جنوبی آن متفاوت است، به طوری که در بخش شمالی آن می توان خانه های ارزان و اقتصادی تر اجاره کرد و در بخش جنوبی گاها می توان به دنبال اجاره خانه های لوکس با قیمت بالاتر بود. لازم به ذکر است که دانشگاه علم و صنعت نیز در این محله واقع شده است.
۳. تهرانپارس: تهرانپارس به دلیل دسترسی بسیار خوبی که دارد یکی از محله های پر جمعیت شرقی تهران است. این محله از خیابانهای مدرن و اصولی برخوردار است و هم شامل خانه های ویلایی است و هم آپارتمانهای نوساز که برای اجاره بسیار مناسب هستند.
علاوه بر این، این محله، بسیاری از جاذبه های گردشگری ایران را درون خود جای داده است که با اقامت در این محله می توانید در کوتاه ترین فرصت اقدام به بازدید از این جاذبه ها کنید.
سخن پایانی:
مهم ترین عامل در تعیین محل زندگی در شهر تهران بودجه است، اگر بودجه متوسطی دارید و یا دوست ندارید بخش زیادی از درآمدتان را برای اجاره خانه صرف کنید، منطقه‌هایی که در بخش شرقی تهران واقع شده اند همواره می توانند بهترین گزینه برای شما باشند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;