ابریشمی: استانداردهای جدید در راه است

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری آسانسور در تدوین استانداردهای جدید آسانسور منطبق با استانداردهای روز اروپا خبر داد که تا پایان سال جاری تدوین، نهایی و به مرحله اجرای درخواهد آمد.
عباس ابریشمی عضو هیات مدیره کشوری آسانسور در گفت و گو با خبرنگار تاسیسات نیوز از تدوین استانداردهای جدید در حوزه ساخت و نظارت خبر داد و گفت: ‌استانداردهایی در خصوص آسانسور کامل است و استانداردهایی که الان توسط کمیسیون مربوطه تدوین شده است استانداردهای ۵۰ ورژن اروپا است که سه سال هست در اروپا در حال اجرا است و استانداردهای جدید نیز بر همین مبنا تدوین شده و برای تایید نهایی به شورای عالی استاندارد فرستاده شده است.
استاندارد آسانسورها و ایمنی آنها در ایران مطلوب است
وی افزود: این استانداردها بر اساس پیش‌بینی‌هایی که در این حوزه وجود دارد،‌ تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد و ایران نیز بر مبنای استانداردهای اروپا در زمینه آسانسور فعالیت خواهد کرد.
استانداردهایی که الان توسط کمیسیون مربوطه تدوین شده است استانداردهای ۵۰ ورژن اروپا است که سه سال هست در اروپا در حال اجرا است و استانداردهای جدید نیز بر همین مبنا تدوین شده
ابریشمی همچنین در ارزیابی از نظارت موجود در خصوص آسانسورهای موجود در مجتمع‌های مسکونی – اداری و ساختمان‌ها در باره کنترل کیفیت و ایمنی آنها گفت:‌ وضعیت استاندارد و ایمنی آسانسور در ایران در حال حاضر مطلوب است و البته شاید این خلاف گفته دوستان ما در موسسه استاندارد ایران مبنی بر اینکه ۹۰ درصد آسانسورها گواهی استاندارد ندارند، است ولی این به معنی این است که آنها گواهی بازرسی ادواری ندارند و این به معنی ایمنی سخت افزاری «آسانسورها» نیست.
ابریشمی ابراز امیدواری کرد تا این مشکل با تمهیدات اندیشیده شده با سازمان‌های مرتبط حل شود و شاهد اجرای ایمنی در آسانسور از نظر سخت‌افزاری و بازرسی به طور کامل باشیم و به کاهش سالانه ۱۰ درصدی از رقم اعلام شده ۹۰ درصد موسسه استاندارد باشیم تا به تدریج این رقم به صفر برسد.
بیشترین مشکلات آسانسورها در مسکن‌های مهر بوده است
عضو هیات مدیره کشوری آسانسور درباره دلیل مشکلات آسانسورها در ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی اطراف شهر تهران بعد از مدت کوتاهی از استفاده آنها که گاهی به اختلال در فعالیت و حتی سقوط و تلفات جانی و مالی می‌انجامد گفت:‌ این مشکل بیشتر در شهرستان‌های اطراف تهران و به‌ویژه در مسکن‌های مهر اتفاق افتاده که متاسفانه در خرید ادوات لازم در این زمینه دقت زیادی به کیفیت نشده است. البته ما نیز به سازمان ملی مسکن گزارش امر را اطلاع رسانی کردیم.
قبل از پایان کار و گرفتن گواهی لازم آسانسور مسکن‌های مورد نظر به صاحبان تحویل داده شده‌اند و حادثه‌های پیش آمده نیز در ساختمان‌هایی پیش آمده که سکونت ساکنین پیش از دریافت استاندارد آسانسور صورت گرفته است و مسلماَ در این حوزه باید وزارت مسکن و راه و ترابری نظارت بیشتری اعمال کند تا بعد از گواهی پایان کار ساختمان ساکنان اجازه سکونت در ساختمان را داشته باشند تا با حوادث این چنینی مواجه نباشیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تعامل و نظارت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;