آفریقای جنوبی در راه یک قدم بزرگ

شرکت اسکوم، شرکت تولید برق دولت آفریقای جنوبی، گزارش داده است که ۷۵ درصد از نیروگاه های زغال سنگ کشور تا سال ۲۰۴۰ به پایان عمر خود نزدیک خواهند شد و دولت تصویب کرده است تا از آن به بعد به طور کل طرح های جایگزینی این امکانات با ظرفیت گازی جدید و انرژی های تجدید شونده تامین گردد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، با توجه به تصمیم دولت برای تجدید نظر در تولید انرژی، آفریقای جنوبی در نظر دارد برنامه بخصوصی برای ایجاد تغییرات چشمگیر در ترکیب انرژی خود در سال های آینده تنظیم نماید.
تحلیل گران در GlobalData (یک شرکت خصوصی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر) پیش بینی کرده اند با توجه به آنکه سهم تولید برق غیر آبی آفریقای جنوبی ۸.۱ درصد در سال گذشته بوده است این رقم می تواند به ۳۰.۳ درصد در سال ۲۰۳۰ افزایش یابد.
آخرین گزارش این شرکت در خصوص انرژی های آفریقای جنوبی نشان می دهد که در حال حاضر ۷۴.۷ درصد از ظرفیت نصب شده این کشور از راه زغال سنگ تامین می شود.
Chiradeep Chatterjee تحلیلگر GlobalData می گوید برنامه جدید مجتمع منابع طبیعی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۸ برای افزایش سهم انرژی های تجدید پذیر و گاز به منظور جلوگیری از زغال سنگ و هسته، خواهد بود. اما هشدار می دهد “این آسان نخواهد بود”.
او اضافه می کند: ” شرکت اسکوم، شرکت تولید برق دولت آفریقای جنوبی، گزارش داده است که ۷۵ درصد از نیروگاه های زغال سنگ کشور تا سال ۲۰۴۰ به پایان عمر خود نزدیک خواهند شد و دولت تصویب کرده است تا از آن به بعد به طور کل طرح های جایگزینی این امکانات با ظرفیت گازی جدید و انرژی های تجدید شونده تامین گردد.
دولت همچنین پیشنهادی برای افزایش ظرفیت هسته ای نصب شده را رد کرده و در حال حاضر خواستار افزایش سهم ظرفیت انرژی باد و خورشید شده است.
Chatterjee می گوید: “انتظار می رود که انرژی های تجدید پذیر غیر آبی از جمله انرژی بیولوژیکی حدود ۳۰ درصد از ظرفیت نصب شده کشور و حدود ۲۰ درصد تولید برق سالانه آن تا ۲۰۳۰ را به خود اختصاص دهد.”
گزارش جهانی داده ها نشان می دهد که آفریقای جنوبی از سال ۲۰۱۱ پس از یک برنامه منابع مجتمع دنبال شده است، که اکنون توسط نسخه جدید ۲۰۱۸ جایگزین شده است. یکی از مفروضات برنامه منابع این بود که مصرف برق همچنان افزایش یابد، با این حال مصرف در طول سالها کاهش یافته است، عمدتا به دلیل افزایش قیمت برق و رشد اقتصادی آهسته است.
Chatterjee اشاره کرد که توسعه بخش انرژی غیر مجتمع غیر هیدرولیک “از سال ۲۰۱۵/۲۰۱۶، هنگامی که ادعاهای فساد پیش از دولت آفریقای جنوبی پیش رفته بود، متوقف شد. از آنجایی که این کشور ذخایر گاز کافی خود را ندارد، پیشنهاد می کند که از همسایگان موزامبیک و سایر اعضای جامعه توسعه آفریقا در جنوب این کشور تهیه شود.
وی افزود: “آفریقای جنوبی نمی تواند ظرفیت آبی خود را به دلیل کمبود بارش و وقوع خشکسالی های منظم افزایش دهد. همچنین نمی خواهد ظرفیت تولید انرژی هسته ای خود را افزایش دهد، به همین دلیل مجبور خواهد شد که در آینده انرژی های غیر مجاز انرژی مانند انرژی خورشیدی، باد و سوخت های زیستی را افزایش دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;