آسیب های صنعت ساختمان، متاثر از ارجاع کار

عضو هیئت رییسه کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه سیستم ارجاع کار نقطه آغاز آسیب‌پذیری صنعت ساختمان است، گفت: خدمات مهندسی باید با کیفیت مناسب ارائه شود و بدون تردید کیفیت حاصل رقابت است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سید محمد مرتضوی با بیان این مطلب افزود: این در حالی است که با رفتن به سراغ سیستم‌های کوپنی و انتخاب ناظران از طریق قرعه، عنصر کیفیت زیرسوال می ‌رود و رنگ می ‌بازد و به تدریج کمرنگ‌تر می‌شود.
عضو شورای شهر گرگان در ادامه تصریح کرد: با انتخاب ناظر توسط مالک، این فرصت به مهندسان و سازندگان داده شده بود که بتوانند در بازار رقابتی برای خود تعیین تکلیف کنند و خدمات را به بهترین نحو خرید کنند.
وی افزود: این در حالی است که این فرصت مجددا از آنها گرفته‌ شده است. بنابراین با معرفی ناظر از سوی سازمان نظام مهندسی، طبیعتا با کاهش کیفیت ساختمان ها و کاهش کیفیت خدمات مهندسی مواجه خواهیم شد و در این شرایط ممکن است که بسیاری از همکاران ما انگیزه ای به ارائه خدمات کیفی نداشته باشند.
این انبوه ساز با تاکید بر اینکه بازگشت به سیستم ارجاع کار دقیقا نقطه‌ای است که آسیب‌پذیری ما را در صنعت ساختمان بیشتر از گذشته می‌کند، ادامه داد: بر همین اساس دریافت دکتر آخوندی در این بخش، دریافت درستی بود و صحیح این بود که اجازه می دادند تا شیوه‌هایی که وزیر سابق راه‌در پیش گرفته بود، ادامه پیدا کند و مجددا به سیستم قبلی برنمی‌گشتیم.
مرتضوی ادامه داد: در بحث ارجاع کار، روش‌های خوبی در حوزه کنترل مضاعف که نشات گرفته از قانون است، پیش بینی شده بود و کارها بر این اساس واگذاری می‌شد و دکتر آخوندی سعی داشت که ارجاع کار را به جایگاه خود برساند.
عضو هیئت رییسه کانون سراسری انبوه سازان ادامه داد: انتخاب ناظر توسط مالک در بسته‌های مختلف تدوین شده بود و در این صورت سازنده اعتماد پیدا می‌کند نسبت به همه اموری که در ساخت ‌و سازها باید شکل بگیرد و توسط ناظران از بخش‌های مختلف ساخت و ساز آگاه می‌شود.
وی با بیان اینکه در بخش ارجاع کار نقطه ‌نظرات انبوه سازان و وزیر سابق راه یکی بود، تاکید کرد: ما معتقدیم که ناظران در حوزه مهندسی خدماتی را به سازندگان و انبوه‌سازان ارائه می‌ دهند که حاصل آن آگاهی ‌بخشی و الزام به مباحث مقررات ملی ساختمان و اجرای آنها است.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;