آسانسورهای غیراستاندارد مترو خاموش شدند

براساس مقررات شورای عالی استاندارد، نصب، راه اندازی و بهره برداری آسانسورهای مسافری مطابق استاندارد ملی مشمول مقررات استاندارد اجباری است .
به گزارش تاسیسات نیوز، پرویز درویش، معاون تدوین و ترویج استاندارد، ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه، بر اساس مصوبه مذکور بهره برداری از آسانسور بدون تاییدیه استاندارد مجاز نمی باشد، گفت:  در الزامات و دامنه کاربرد این استاندارد هیچ تفاوتی در بهره برداری در ارتفاع یا زیر سطحی نیست و الزامات یکسان است.
وی درمورد آسانسورهای ایستگاه های مترو افزود:  به دلیل فعالیت آسانسورهای ایستگاههای مترو در زیر سطح ، مطابق الزامات استاندارد باید شرایط تخلیه اضطراری و تنفس سالم سرنشینان در صورت بروز سانحه یا نقص فنی در میانه طبقات زیرزمینی که بعضاً دارای فواصل طولانی است برقرار باشد.
این مقام‌ مسئول، یکی از دلایل عدم امکان صدور تاییدیه برای برخی آسانسورهای ایستگاههای مترو تهران را برآورده نشدن یا عدم حصول اطمینان از این الزام استاندارد عنوان کرد و افزود: لازم است تامین شرایط و اصلاحات لازم صورت پذیرد و بدیهی است تا زمان صدور تاییدیه استاندارد بهره برداری از آسانسورهای ایستگاه های مذکور نیز مجاز نمی باشد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;