۹ پروژه فعال ساختمان‌ها و تأسیسات نیازمند ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار 

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۱ پروژه در حوزه سازمان مجری ساختمان‌ها، تأسیسات دولتی و عمومی در حال اجراست که از این تعداد ۹ پروژه توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و دو پروژه مستقیماً توسط سازمان مجری و با هماهنگی این اداره کل اجرا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری قرآن اظهار کرد: پروژه ساختمان مدیریت بحران استان از شاخص‌ترین پروژه‌های در حال ساخت در حوزه سازمان مجری ساختمان‌ها، تأسیسات دولتی و عمومی در شهر اصفهان است که با زیربنای ۳۰۰۰ مترمربع و پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد در حال اجراست، برای احداث این پروژه تاکنون مبلغ ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده که جهت تکمیل به ۶۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز است.
وی تصریح کرد: ساختمان توسعه فرمانداری شهرستان اصفهان با ۲۲۵۰ مترمربع زیربنا دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که تاکنون مبلغ ۳۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده و جهت تکمیل به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: از دیگر پروژه‌های عمرانی در این بخش، ساختمان جدیدالاحداث فرمانداری شهرستان اردستان با ۱۵۰۰ مترمربع زیربناست که دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده و جهت تکمیل به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی افزود: پروژه توسعه فرمانداری شهرستان آران و بیدگل با ۶۵۰ مترمربع زیربنا دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که برای احداث این پروژه نیز تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و جهت تکمیل به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
قاری قرآن در ادامه به مشخصات پروژه ساختمان فرمانداری شهرستان چادگان اشاره کرد و گفت: این پروژه با ۲۱۰۰ مترمربع زیربنا دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده و جهت تکمیل به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه احداث ساختمان محیط زیست گلپایگان با ۳۶۰ مترمربع زیربنا نیز از دیگر پروژه‌هایی است که توسط این اداره کل با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجراست و ۱۵ میلیارد ریال در آن هزینه شده و جهت تکمیل ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان، تصریح کرد: ساختمان بخشداری کویرات آران و بیدگل با ۶۰۰ مترمربع زیربنا نیز از جمله پروژه‌هایی است که با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجراست که برای احداث آن تاکنون ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده و برای ادامه کار به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا تکمیل شود.
وی افزود: پروژه ساختمان بخشداری بخش چنارود با ۳۰۰ مترمربع زیربنا از دیگر پروژه‌هایی است که با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در شهرستان چادگان در حال اجراست و ۵ میلیارد ریال در آن هزینه شده و جهت تکمیل به ۵ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد، مرکز بهداشت ۱۰ تخت خوابه رهنان با ۱۵۰۰ مترمربع زیربنا نیز از جمله پروژه‌های احداثی توسط این اداره کل بوده که جهت احداث آن ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده و با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل علوم پزشکی شده است.
قاری قرآن تصریح کرد: دو پروژه با هماهنگی این اداره کل در حال اجراست که شامل احداث ندامتگاه ۷۵۰ نفری کاشان و بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی نجف آباد است، پروژه ندامتگاه کاشان با ۹۵ هزار مترمربع زیربنا دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که تاکنون مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال در آن هزینه شده و جهت تکمیل به پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا به بهره‌برداری برسد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این پروژه تقریباً تکمیل و آماده بهره‌برداری است، بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی نجف‌آباد هم با ۱۸ هزار و ۲۵۰ مترمربع زیربنا با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد و اعتبار هزینه شده ۱۵۰ میلیارد ریال و نیاز به ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار به دلیل کمبود اعتبارات تخصیصی در حال تفویض و واگذاری به وزارت بهداشت و درمان است.
وی عمده مشکلات این پروژه‌ها را تخصیص نیافتن اعتبارات عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها تماماً دارای پیمانکار هستند و فعال، اما تخصیص نیافتن اعتبارات کافی باعث زمان بر شدن آنها شده است که قطعاً با تزریق اعتبارات لازم می‌توان این پروژه‌های مهم در استان را هر چه زودتر تکمیل و تحویل دستگاه بهره بردار داد.
منبع ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;