۳۰ میلیون مترمکعب آب بصورت غیرمجاز در تهران مصرف می‌شود

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران با اشاره به مصرف غیرمجاز ۲ درصد از کل آب تهران گفت: سالانه ۳۰ میلیون مترمکعب آب در این استان به‌صورت غیرمجاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمدرضا کرمی‌نژاد، گفت: میانگین تعداد انشعاب‌های غیرمجاز در این استان سالیانه ۱۲ هزار رشته است. این انشعاب‌ها بیشتر در شهرهای پیرامون استان و در امور ساخت و سازهای غیرمجاز استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و به شبکه آب این استان پیوسته است، افزود: ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز دیگر نیز شناسایی شده و تمامی واحدهای مربوط این شرکت بسیج شده‌اند تا این کار به نتیجه برسد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران با اشاره به اینکه انشعاب‌های غیرمجاز آب به تأسیسات آبرسانی خسارت وارد می‌کند، گفت: این انشعاب‌ها باعث آلودگی شبکه توزیع، شکستگی، کاهش فشار آب در شبکه و ترویج اسراف آب بین سایر مشترکان می‌شود. در صورت مشاهده انشعاب غیرمجاز، این انشعاب از مدار خارج شده و به شبکه شهری متصل می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: سالانه یک میلیارد و ۴۱۶ میلیون مترمکعب آب در استان تهران تصفیه می‌شود که حدود ۲۵ درصد حجم کل آب کشور را شامل می‌شود.
به گفته کرمی‌نژاد در روزهای اوج مصرف (تابستان) حدود ۵۲ هزار لیتر در ثانیه در استان تهران آب مصرف می‌شود.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;