۲۰ درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمان فعال است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: بیش از ۲۰ درصد اشتغال کشور در صنعت ساختمان فعال است که لزوم توجه ویژه به این صنعت را می‌رساند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، سید کاظم مجابی شامگاه گذشته در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه در حال حاضر صنعت ساختمان در کشور و استان قزوین در وضعیت رکود به سر می‌برد اما در شرایط تحریم این صنعت توانسته بیش از ۲۰ درصد از اشتغال کشور را عهده دار باشد.
وی بیان کرد: نقش صنعت ساختمان در کاهش و افزایش نرخ بیکاری در کشور تاثیرگذار بوده است و قطعا کیفی سازی خدمات ساختمان و فعالیت در این صنعت می‌تواند منجربه وقوع اتفاقات خوبی در این حوزه شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی قزوین تصریح کرد: از سوی دیگر سرمایه در گردش در این صنعت با بسیاری از صنایع کشور برابری می‌کند اما با وجود این حجم از گستردگی و فراگیری فعالین این صنعت آن‌طور که شایسته است نتوانسته‌ایم به آن بپردازیم و امروز متاسفانه شاهدیم ساختمان‌های ایران از کیفیت کافی برخوردار نیستند و کاهش عمر مفید ساختمان در کشور شاهدی بر این مدعاست.
مجابی گفت: همین مسئله لزوم نگاه و رویکرد تخصصی به صنعت ساختمان را می‎رساند و برپایی این نمایشگاه در تلاش است تا با گردهم آوری مسئولین و فعالین این عرصه فرصتی برای توجه ویژه به این صنعت را فراهم کن.
وی تاکید کرد:کیفیت ساختمان ارتباط مستقیم با سلامت و ایمنی شهروندان دارد و مردم باید در این حوزه از فعالین این صنعت مطالبه‌گری داشته باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین خاطرنشان کرد: مردم باید با حقوق خود در حوزه ساختمان آشنا شوند تا بدانند که در موقع خرید حق دارند ایمنی و ایمن‌سازی را از سازنده مطالبه کنند در حالی که امروز کیفیت ساختمان در موقع خرید ارزش تلقی نمی‌شود.
مجابی افزود: امنیت مردم در مواقع بروز حوادث تا حد زیادی وابسته به کیفیت ساختمان‌هاست و همین مسئله لزوم توجه جدی به این حوزه را می‌رساند که با افزایش آگاهی عمومی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص استفاده از مصالح استاندارد و مطالبه‌گری از فعالین این صنعت امکان پذیر خواهد شد.
وی تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در فرآیند ساخت واحدها در استان نظارت جدی را اعمال داشته است اما تامین مصالح استاندارد از وظایف سازندگان و مطالبه‌ بهره‌برداران است و تلاش ما افزایش آگاهی در این بخش و احساس نیاز در بین شهروندان در این حوزه است.
منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;