چهارمین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران برگزار شد

چهارمین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران امروز و فردا در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، امضای قرارداد ساخت پنل خورشیدی با یک شرکت خارجی، ارایه برنامه‌های جدید توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، ارایه راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و نقش این صنعت در کاهش آلودگی هوا از جمله برنامه‌ها و محورهای برگزای این همایش اعلام شده است.
افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته از مرز ۸۴۰ مگاوات گذشته است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ظرفیت انرژی‌های پاک کشور تا پایان امسال به هزار مگاوات خواهد رسید.
همایون حائری افزود: وزارت نیرو در تلاش است تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر کشور را به ۴۰۰۰ مگاوات برساند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه ایران از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی در کشور شناسایی شده است.
وی با اشاره به شناسایی پتانسیل ۱۵۰ هزار مگاواتی انرژی آفتاب برای ایجاد مزارع انرژی خورشیدی، افزود: در پیک مصرف تابستان امسال، نیروگاه‌های تجدیدپذیر با تولید ۵۰۰ مگاواتی خود کمک موثری به شبکه برق سراسری کشور کرده‌اند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;