گازوئیل تولید داخل استاندارد نیست

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استانداردبا بیان اینکه گازوئیل تولیدی در کشور مطابق با استاندارد ملی نیست، گفت: آزمون کیفی مازوت آغاز شده و با نهایی شدن آن، نتایج منتشر خواهد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، وحید مرندی مقدم امروز در یک نشست خبری در مورد وضعیت کیفی مازوت مصرفی در کشور به خبرنگار فارس گفت: طبق قانون هوای پاک از ابتدای شهریور ۹۶ برای وزارت نفت مهلت ۳ ساله ای تعیین شد تا نسبت به استانداردسازی مازوت اقدام کند که این مهلت در تاریخ ۱ شهریور ۹۹ به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست موظف است نسبت به کنترل وزارت نفت در مورد فرآورده های سوختی برخورد لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: ارزیابی ما در مورد کیفیت مازوت آغاز شده که باید نتایج آن مشخص شود، این کار زمان می‌برد و وقتی که نتایج مشخص شد، آن را منتشر خواهیم کرد. در عین حال نتایج آزمون ها را به سازمان محیط زیست اعلام خواهیم کرد تا متناسب با آن اقدام کند.
مرندی مقدم در مورد وضعیت کیفی گازوئیل نیز اظهار داشت: ما از گازوئیل تولیدی در کشور نمونه برداری کرده‌ایم که مشخص شد، گازوئیل مطابق با استاندارد ملی نیست.
وی با بیان اینکه وزارت نفت برای استانداردسازی گازوئیل نیز مهلت ۳ ساله داشته است، افزود: وزارت نفت مکلف شده طبق استاندارد ملی تولید گازوئیل را داشته باشد، اما ما تاکنون تأییدیه‌ای برای گازوئیل صادر نکرده‌ایم.
وی ادامه داد: اگر نتایج آزمون گازوئیل مشخص شود، به وزارت نفت ارائه خواهیم کرد و برای اطلاع مردم نیز منتشر خواهد شد.
وی در عین حال از تدوین پیش‌نویس استاندارد یورو ۵ بنزین خبر داد و گفت: در این مورد اختلافی بین وزارت نفت و وزارت صنعت وجود دارد که در مورد آن با معاون اول رئیس جمهور نامه‌نگاری کرده‌ایم و در صورت برطرف شدن، استاندارد یورو ۵ برای بنزین اعمال خواهد شد.
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در حال حاضر بنزین تولیدی و توزیعی در کشور مطابق استاندارد یورو ۴ است، افزود: طبق ماده ۱۸ قانون هوای پاک، جلوگیری از واردات بنزین و گازوئیل غیر استاندارد به عهده سازمان استاندارد است و ممانعت از تولید و توزیع آن نیز بر عهده سازمان محیط زیست است.
وی ادامه داد: در حال حاضر واردات بنزین به کشور نداریم، اما آزمون کیفی بنزنی تولیدی و توزیعی در کشور صورت می‌گیرد.
برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «برای آلودگی هوا تدبیری بیندیشید» و «ممانعت از تزریق سوخت مازوت در نیروگاه‌ها» خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند.
منبع فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;