کیفیت نباید فدای ظاهر مصالح ساختمانی شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: اگر ما بتوانیم با اطلاع‌رسانی صحیح درک درستی از اهمیت انبوه‌سازی در صنعت ساختمان برای مردم ایجاد کنیم، دیگر شاهد وجود ساختمان‌های بی‌کیفیت و پرضرر برای مردم نخواهیم بود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، احمد نوروزی با اشاره به اهمیت انبوه‌سازی در صنعت ساختمانی، اظهار کرد: بنده به دلیل مسئولیت‌هایی که در دوران کاری چه در حوزه اجرا و چه در حوزه ساخت و ساز داشتم، متوجه این مسئله شدم که مردم بیشتر به ظاهر مصالح ساختمانی در روند ساخت و ساز توجه دارند تا کیفیت مصالحی که استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه گاهی افراد تصور می‌کنند، چون اسکلت ساختمان را از بتن یا فلز طرح‌ریزی کردند، ساختمان از استحکام لازم برخوردار است، عنوان کرد: این تصور اشتباهی بوده که متاسفانه بسیار رایج  است. در یکی از بازدیدهایی که از مناطق سیل‌زده داشتیم، دو ساختمان بتنی را مشاهده کردیم که اولی به دلیل کیفیت بتن نامرغوب کاملا فروریخته و ساختمان دیگر که آن هم جنس مصالحش بتن بود، کاملا سالم باقی مانده بود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: متاسفانه گاهی ساختمان‌های ما از نظر استحکام و ایمنی دچار اما و اگر هستند، در حالی که اگر یک ساختمان به درستی طرح‌ریزی و ساخته شود، حتی اگر مصالح آن از چوب باشد، می‌تواند در مقابل زلزله‌های سهمگین نیز مقاومت کند.
نوروزی بیان کرد: انبوه‌سازی در صنعت ساختمانی به معنای ارزان‌تر تمام شدن هزینه ساخت و ساز نیست، نکته بسیار مهم، کیفیت مصالح و ساخت حرفه‌ای در صنعت ساخت و ساز است؛ شما می‌توانید با یک طراحی مناسب و استفاده مفید از فضا یک واحد ۷۵ متری را به اندازه واحد ۱۰۰ متری نشان دهید.
وی اضافه کرد: این اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نباید در سطح گفتار و سخن باقی بماند، بلکه باید از طریق اقدامات خلاقانه‌تری مانند ساخت انیمیشن، کلیپ و مستند انجام شود تا مردم با شناخت و درک مناسب، دیگر از ساختمان‌های بی‌کیفیت و غیرحرفه‌ای استقبال نکنند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;