کرونا هم در مسیر بی عدالتی قرار گرفت

تاسیسات نیوز/ مهری بهزادپور: ورود «ویروس کرونا»، در ابتدا ، با وجود نام و عملکرد منحوس آن، به عنوان «ناجی» قلمداد شد که برای نجات طبیعت آمده است … ویروسی  که فقیر و غنی» ، «سیاه و سفید» و «زن و مرد» نمی شناسد و در هر خانه ای را خارج از تفاوتهای نژادی و پولدار و بی پول و تفاوتهای دنیوی می کوبد.
خبر دخالت بشر در ساخت و شیوع این ویروس در جهان، به زعم برخی، و رد این ادعا توسط بسیاری از پزشکان و سیاستمداران جهان، خبرهای داغی بود که البته هیچ تاثیری در میزان ابتلای مردم عادی و غیرعادی! در ابتدای تولد این ویروس در جهان نداشت.
البته جهش و تغییر رویه در ابتلای مبتلایان، به راستی علم و دانش بشری را در مقابل این ویروس کوچک عاجز ساخته است.
عدم موفقیت مراکز پزشکی و تحقیقاتی برای یافتن واکسن و یا داروی درمان این ویروس، ناشی از وجود ابهامات فراوان و به دلیل  تغییر ژنتیک ویروس کروناست که هنوز ناجوانمردانه قربانی می گیرد و می تازد.
سیاستهای دولتمردان و ستادهای مبارزه با کرونا، در سراسر جهان باعث شده که میزان ابتلاء در سراسر جهان نوسانات بسیاری داشته باشد.
اما آنچه که به تدریج تغییری محسوس را برای همگان آشکار ساخت این است که ؛ خبر ابتلای روسا و سردمداران و به گونه ای «ثروتمندان»،  به این بیماری را به نحوی بارز کاهش داده و حتی غیرقابل دسترس ساخته است.
البته هنوز نیز کماکان خبر ابتلای برخی از مسئولان را از گوشه کنار می شنویم، اما اینکه «خوشبختانه»! هیچکدام آسیب جدی ندیده اند و یا اینکه به سرعت درمان شده اند، خبری است که این ابهام را به ویژه در بین مردم عادی ایجاد کرده  که ، « چرا کرونای مسئولان و ثروتمندان یا زود درمان می شود یا کلاً مبتلا نمی شوند؟!»
صدالبته آرزوی همگان، رخت بربستن این ویروس از جامعه بشری است، و اینکه دیگر شاهد از دست دادن هیچ عزیزی در میدان تاخت و تاز بیرحمانه کرونا نباشیم، اما دیگر خبری از دست به دست شدن اینکه کووید ۱۹ با چشمانی بسته بر تفاوتهای دنیوی قربانی می گیرد نیست.
«رابطه و پول» چاقوی تیز کرونا را کند می کند!
محبوبه  که خود از کادر درمان است و دچار این بیمار با شدت زیاد شده می گوید:  این بیماری با عوارض و شدت زیاد برای من ایجاد شد و اگر با مراقبتهای بهداشتی و نحوه برخورد با آن آشنا نبودم ، مسلماً ادامه زندگی من با چالش جدی مواجه می شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیون تومان برای مقابله با این ویروس و درمان خود هزینه کرده است، گفت: اگر این مقدار پول را برای درمان خود هزینه نکرده بودم، شاید الان امکان ادامه زندگی در کنار عزیزانم را نداشتم.
به گفته وی، در دسترس نبودن داروهای مفید و موثر  برای این بیماری، حتی با وجود قیمت گزاف نه تنها او، بلکه زندگی بسیاری از بیماران را با  چالش جدی مواجه ساخته است.
شانس ادامه حضور در محل اشتغال/ لطف ادامه حیات پس از کرونا!
مینا،  یکی دیگر از مبتلایانی به شمار می آید  که هم اکنون دوره نقاهت را به پایان برده است، او در باره چگونگی پشت سر گذاشتن این بیماری به خبرنگار ما می گوید:
من در یک شرکت نیمه خصوصی و دولتی مشغول به کار هستم، به دلیل ابتلاء یکی از همکارانم ، به توصیه مدیریت، همگی ملزم به انجام تست تشخیصی PCR شدیم  و من به دلیل مثبت بودن تست کرونا، مجبور به قرنطینه اجباری به مدت دو هفته در منزل شدم و برای بازگشت به محل کار هم مجبور به انجام مجدد تست تشخیص کرونا ) PCR ) شدم.
وی ضمن اشاره به اینکه وی علاوه بر پرداخت شخصی هزینه حدود ۸۰۰ هزار تومنی هر تست تشخیصی کرونا شده است، اظهار داشت :
طی مدت دو هفته عدم حضور در محل کار نیز از پرداخت هر گونه حقوق و مزایا محروم شدم و فقط به گفته مدیریت شرکت شانس ادامه کار در شرکت را از دست نداده و اخراج نشدم!
مراجعه سریعتر مسئولین دلیل درمان سریعتر آنها
اما سعید نمکی، وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا مسئولینی که به کرونا مبتلا می‌شوند به زودی درمان می‌شوند اما طول درمان مردم عادی بیشتر زمان می‌برد، بیان کرد: این اظهار نظر غیرمنصفانه ای است، سردارانی را در نظام سلامت از دست داده‌ایم که اینها آگاه‌ترین افراد در دانش روز بودند.
نمکی خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر بیماران عادی دیر به مراکز درمانی می‌آیند و روند درمانی اینها سخت می‌شود اما مسئولین چون زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند درمانشان راحت تر و سریع‌تر است.
«مرگ ویروس کرونا»، یا حداقل یافتن راه درمان ویروس و یا کشف واکسن آن، خبری است که به راستی جهانی را فارغ از تمام ناحقی هایی که حتی کرونا را از مسیر «عدل و عدالت» خارج ساخت، خوشحال خواهد کرد… اما واقعاً چند نفر چند نفر از ما، از جان به در بردن از چنگال این ویروس منحوس خرسندیم و شرمنده روی بازماندگان عزیزانی که آهک و سیمان آنها را دربرگرفت نیستیم؟! «زندگی» ای که حاصل رابطه خارج از ضابطه های  موجود است و مدیون خرج کردن «کاغذهای سبزی» که هنوز ما را در روی این کره خاکی نگاه داشته است …
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;