کدام انرژی بخش خانگی با محیط‌زیست سازگارتر است؟

محققان مؤسسه ملی فناوری و استاندارد (NIST)، تاثیرات زیست‌محیطی و تقاضای انرژی گاز در مقابل مجموعه فناوری‌های مربوط به گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) را با یکدیگر مقایسه کردند و دریافتند که در یک خانه مسکونی، انرژی گاز، گزینه سازگار با محیط‌زیست است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از ارث، دیوید وب، محقق اصلی این تحقیق، اظهار کرد: نوع سوخت انتخابی در گرمایش و سرمایش عاملی مهم در سازگاری با محیط زیست است. با این وجود، تحقیقات اندکی درباره تاثیر منبع سوخت برای دستیابی به اهداف مصرف کمتر و تاثیر آن بر محیط‌زیست انجام شده است.
در این تحقیق از مجموعه اطلاعات و نرم‌افزارهای منحصر به فرد مؤسسه ملی فناوری و استاندارد، معروف به BIRDS (گزارش صنعت ساختمان و طراحی برای پایداری) برای ارزیابی و اندازه‌گیری استفاده شده است.
محققان ۹۶۰ هزار ترکیب طراحی ساختمان و هشت طرح مختلف اقتصادی برای عملکرد آنها را در یک دوره ۳۰ ساله شبیه‌سازی کردند و اثرات زیست محیطی و اقتصادی منابع سوخت را مورد بررسی قرار دادند.
منافع اقتصادی گاز طبیعی در زمان بررسی، به عنوان منبع سوخت ارزان و هزینه کمتر برای تولید و حمل و نقل و قیمت پایین برای نصب معرفی شد.
البته ممکن است که در آینده‌ای نزدیک، برق گزینه بهتری برای محیط‌زیست باشد.
به عنوان مثال، هرچه شرکت‌های برق بیشتر به سمت تولید برق پاک از منابعی مانند گاز طبیعی به جای زغال‌سنگ حرکت کنند، اثرات زیست‌محیطی آن کاهش خواهد یافت.
همچنین، تغییرات فناوری مانند انرژی خورشیدی ارزان تر و کارآمدتر می‌تواند استفاده از برق را مقرون به صرفه‌تر کند.
نتایج این مطالعه در مجله Building Engineering منتشرشده است.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;