کاهش ۳٫۳ درصدی فروش جهانی پمپ حرارتی

فروش جهانی پمپ حرارتی در حالی با کاهش ۳٫۳ درصدی در سال ۲۰۱۸ مواجه شده است که سال ۲۰۱۷ بالاترین رکورد فروش را داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از کولینگ پست، آخرین گزارش از آمار فروش جهانی پمپ حرارتی بیش از ۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ بوده است.
بر اساس این گزارش، یکی از دلایل کاهش فروش جهانی پمپ حرارتی در سال گذشته به کند شدن سرعت اقتصاد چین ارتباط دارد.
در واقع، جنگ تجاری اخیر بین آمریکا و چین فشار زیادی روی توسعه اقتصادی این کشور داشته است و این تنش‌ها باعث افزایش قیمت مواد اولیه خام و رکود در بازار ساخت و ساز مسکن شده است.
از سوی دیگر، هرچند بازار بویلرهای گازی در این کشور در حال رونق است، اما اقدامات زیست محیطی برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن عاملی است که بازار پمپ حرارتی را همچنان سرپا نگه داشته است.
این گزارش حاکی است؛ سهم اروپا از این میزان فروش در سال ۲۰۱۸ معادل ۱۲٫۹ درصد است که ارزش آن به  ۵٫۱ میلیارد یورو می‌رسد و حدود ۶۵۰ هزار دستگاه را شامل می‌شود.
این در حالی است که سیستم‌های منبع هوا رشد قوی خود را حفظ کردند و اسپلیت‌ها نیز با رشد ۱۹٫۱ درصدی بازار خوبی داشته‌اند. پمپ‌های حرارتی منبع هوا آب گرم نیز رشد خوبی را از نظر فروش تجربه کردند که عمده این افزایش به تقاضای بالا از بازار فرانسه مربوط می‌شود.
فروش پمپ حرارتی در اروپا بر اساس دستورالعمل تنظیم ساختمان انجام می‌گیرد که هدف آن محدود کردن میانگین مصرف انرژی در بیشتر ساختمان‌های جدید است. فروش این محصول در ابتدا از سوی اپلیکیشن‌های ساختمان‌های مسکونی انجام می‌گرفت.
تامین‌کنندگان در هلند با میزان فروش ۶۲٫۸ درصدی بالاترین میزان رشد را به خود اختصاص داده‌اند. پس از آن، ایرلند با ۴۷ درصد و انگلستان با ۱۹٫۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
ترجمه: سعید سعیدی
منبع cooling post
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;