کاهش ۳۴ درصدی حوادث آسانسور درشیراز

حوادث آسانسور درشیراز امسال درمقایسه با پارسال ۳۴ درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مرکز فارس رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت:از ابتدای امسال تاکنون هزارو ۵۹حادثه حبس شدن در آسانسور به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی شیراز گزارش شده است.
محمدهادی قانع افزود:تعداد محبوس‌شدگان در این حوادث بسته به ظرفیت این تکنولوژی از یک تا ۷ نفر اعلام می‌شود.
پارسال هزار و ۶۰۴حوادث این بخش در شیراز رخ داده است.
وی یکی از دلایل کاهش آمار حبس در آسانسور را بازدید‌های ایمنی پیشگیرانه توسط کارشناسان ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از ابتدای امسال می‌داند و می‌گوید: تا کنون بیش از ۴۵۰ ساختمان در شیراز با بازدید، ارزیابی دوام و استحکام، شناسنامه دار شده اند.
قانع اظهار کرد: در این شیوه برای ساختمان‌هایی که وضعیت مطلوب دارد و نیز ابنیه‌ای که با رفع نواقص به ارتقای کمی و کیفی استحکام و پایداری می‌رسد، شناسنامه ایمنی صادر می‌شود.
این مسئول یادآور شد: ساختمان‌هایی که در مواقع بحران مورد استفاده امدادی قرار می‌گیرد و ساختمان‌های بزرگ، مجتمع‌ها و مراکز تجاری در اولویت بررسی وضعیت ایمنی قرار دارند..
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز توصیه کرد سالمندان و کودکان به‌تن‌هایی از آسانسور استفاده نکنند. برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های متفاوتی به کلید‌های آسانسور می‌دهند که می‌تواند حادثه‌ساز باشد.
منبع پایگاه خبری صدا و سیما شیراز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;