کاهش مصرف بی‌رویه انرژی با ترموستات‌ هوشمند

ترموستات هوشمند با جمع‌آوری اطلاعات از محیط منزل، کنترل دما را به دست گرفته و مانع مصرف بی‌رویه انرژی می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، شما می‌توانید با استفاده از ترموستات هوشمند، دمای منزل را بر اساس زمان‌بندی مشخص، از راه دور و با استفاده از تلفن همراه کنترل کنید و حتی سیستم گرمایش و سرمایش منزل را به راحتی خاموش و روشن کنید. بسیاری از این دستگاه‌ها با برنامه‌های Alexa ،Google Assistant و Siri سازگاری دارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف انرژی در خانه ‌هایی که از ترموستات‌ هوشمند برای کنترل دمای منزل استفاده می‌شود، به طور قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این ترموستات هوشمند، گزارش هفتگی یا ماهانه مصرف انرژی منزل را گزارش می‌دهد. در ادامه به معرفی بعضی از انواع ترموستات هوشمند می‌پردازیم:
Ecobee
ترموستات هوشمند Ecobee به فرامین صوتی پاسخ می‌دهد و با برنامه‌های Alexa ،Google Assistant و Siri سازگار است. این گجت قابلیت اتصال به Wi-Fi  را نیز دارد. با استفاده از ترموستات هوشمند، انرژی مصرفی سالیانه منزل شما تا ۲۳ درصد کاهش پیدا می‌کند؛ این گجت می‌تواند از طریق بلندگوهای بیرونی که دارد موسیقی نیز پخش کند. قیمت این نوع ترموستات، ۲۴۹ دلار ارزیابی شده است.
ترموستات هوشمند مانع مصرف بی‌رویه انرژِی می‌شود
Honeywell Lyric T۵
ترموستات هوشمند Honeywell Lyric T۵، قابلیت اتصال به Wi-Fi  منزل را دارد و با برنامه‌های Alexa ،Google Assistant و Siri سازگار است. این گجت با استفاده از GPS گوشی، از موقعیت مکانی شما مطلع شده و اگر در منزل حضور نداشتید، مانع مصرف بی‌رویه انرژی می‌شود. همچنین در صورتی که دمای داخل منزل شما بیش از حد سرد یا گرم شد، این ترموستات به شما اطلاع می‌دهد. قیمت  ترموستات هوشمند Honeywell Lyric T۵ حدود ۱۵۰ دلار ارزیابی شده است.
Nest Learning
به نظر می‌رسد که ترموستات هوشمند Nest Learning، زیباترین ترموستات به لحاظ طراحی منحصر به فرد خود باشد. این ترموستات از الگوی خاصی که برای آن تعریف شده است، پیروی می‌کند. نکته قابل توجه در مورد Nest Learning این است که سبک زندگی شما را در نظر می‌گیرد و بر این اساس، مناسب‌ترین دمایی را که به آن عادت دارید، فراهم می‌کند. زمانی هم که شما در منزل حضور ندارید، این دستگاه مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند. گجت جدید حتی می‌تواند در شرایط متفاوت، دمای یک اتاق خاص را متفاوت از سایر فضاهای منزل نگه دارد. قیمت این دستگاه ۲۴۹ دلار ارزیابی شده است.
منبع ایمنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;