کاهش خلل در اجرای مقررات ملی با بازگشت ارجاع کار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بازگشت ارجاع کار به سازمان نظام مهندسی می تواند خلل در اجرای مقررات ملی را کاهش دهد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد طاهری با بیان اینکه ارجاع کار در سال‌های گذشته از طرف سازمان نظام مهندسی انجام می‌شد، افزود: متاسفانه در این بین وقفه ‌ای با ابلاغ شیوه‌ نامه تبصره ۲ ماده ۲۴ ایجاد شده بود.
وی ادامه داد: اما با ابلاغیه جدید وزارت راه و شهرسازی موضوع ارجاع نظارت مجددا به سازمان‌های نظام مهندسی برگشت.
طاهری تصریح کرد: در این راستا ما هم در سازمان ارجاع نظارت را طبق این ابلاغیه انجام می‌دهیم و به طور قطع اینکه ناظر توسط خود مالک انتخاب نشود و به صورت رندومی و اتفاقی از سوی سازمان انتخاب شود، می‌تواند در ارتقای کنترل کیفیت خدمات مهندسی تاثیرگذار باشد.
وی تاکید کرد: ارجاع کار توسط سازمان می تواند خلل احتمالی در اجرای مقررات ملی را که ناشی از روابط بین مالک و کارفرما و ناظر است، کاهش دهد.
طاهری همچنین درخصوص اهداف برگزاری مانور بزرگ کارشناسان کیفیت خدمات مهندسی ساختمان گفت: قانونگذار تکالیف و وظایفی را برای سازمان نظام مهندسی گذاشته که یکی از مهمترین تکالیف، نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی است.
وی افزود: کارشناسان برون‌سپار سازمان، در این راستا کار خودشان را انجام می‌دهند و به ازای خدمات مهندسی که هر کدام از اعضای ما ارائه می‌دهند، این کارشناسان به کنترل و ارزیابی عملکرد هر کدام از همکاران ما می‌پردازند.
طاهری با تاکید بر اینکه به طور قطع این ارزیابی و اعمال کنترل از سوی کارشناسان می‌تواند باعث افزایش کیفیت خدمات مهندسی شود، تاکید کرد: در عین حال دستاورد این موضوع حفظ سرمایه‌های ملی و بالا رفتن کیفیت ساخت‌وسازها است.
وی با اعلام این که سازمان نظام مهندسی مدتی است که بازرسان برون‌سپار خود را به طور واقعی احیا کرده و به نحو جدی به این امر پرداخته است، بیان کرد: تعداد زیادی از کارشناسان در سازمان نظام مهندسی تهران به این امر می‌پردازند که بخشی از این کارشناسان در نشست امروز حاضر بودند.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;