کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی در توربین‌های بخار

محقق دانشگاه حکیم سبزواری در پژوهشی مشترک با اعضای هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی، روشی جدید جهت کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی پدیده چگالش توربین‌های بخار ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، دکتراسماعیل لکزیان، عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه توربین‌های بخار سهم عمده‌ای از تولید انرژی در جهان دارا هستند، گفت: پدیده چگالش در توربین‌های بخار همواره با کاهش بازده این توربین‌ها همراه است.
عضو هیئت علمی گروه مکانیک با تاکید بر اینکه پدیده چگالش در توربین‌های بخار طیف گسترده‌ای از اندازه قطرات و در نتیجه تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی را ایجاد می‌کند، گفت: همان‌طور که مشخص است، داشتن توزیع اندازه قطرات می‌تواند اطلاعات مهمی را برای طراحان توربین بخار فراهم کند.
وی ادامه داد: در این تحقیق، که در مرکز محاسباتی انرژی و با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی انجام شد، روشی جدید برای گروه‌بندی قطرات در مدل چند شعاعی ارائه شده است که پیش‌بینی متوسط شعاع قطره در روش جدید پیشنهادی، ۴۹٪
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، لکزیان در این باره گفت: نتایج حاصل از این تحقیق مشترک در مجله معتبر مجله معتبر Applied Thermal Engineering از انتشارات ELSEVIER دارای IF=4.026 و جزو ۱۰ مجله برتر در زمینه مربوطه و رتبه Q1 چاپ شده است.
منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;