کارگاه ساخت توربین بادی در سرزمین بادها

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مسئول پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان گفت: جمعی ازفارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سیستان وبلوچستان کارگاه ساخت توربین های بادی را دراین استان راه اندازی کردند.

 

شهیکی در بازدید از روند ساخت این توربین افزود: این فارغ التحصیلان در این کارگاه، توربین‌های محورعمودی با قدرت یک کیلووات، دو و نیم کیلووات و پنج کیلو وات تولید می‌کنند‌.

شیهکی افزود: این توربین‌ها متناسب با شرایط اقلیمی استان است و ابتکار این کارگاه ساخت کامل سازه‌های توربین به صورت نیمه صنعتی است‌.

وی مهم ترین کاربرد این توربین‌ها را تولید برق برای مناطق روستایی و صعب العبورعنوان کرد و گفت: این امر موجب استفاده بهینه و صرفه‌جویی در برق نیز می‌شود‌.

مجری طرح تولید توربین‌های بادی سیستان و بلوچستان هم گفت: ۶ نفر در این کارگاه مشغول به کار هستند و در صورت حمایت از ساخت این توربین‌ها می‌توانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم‌.

نوشیروانی افزود: قیمت این محصول ۱۸ میلیون وکمتر از نوع چینی آن است، در حالی که کیفیت آن به مراتب بالاتر است و نیاز به واردات این محصولات از کشورهای دیگر نیست‌.

در منطقه سیستان بادهای ۱۲۰ روزه از اردیبهشت تا شهریورماه می‌وزد و علاوه بر این بادها شرایط جوی منطقه سیستان نیز همراه با وزش باد است.

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;