کارخانه میلگرد غرب کشور تعطیل شد

۲ ماه از تعطیلی کارخانه نورد ایوان می گذرد و در این میان کارگران بسیاری از کار بیکار شده و تاکنون بیمه بیکاری خود را دریافت نکرده اند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، کارخانه نورد ایوان بعنوان یکی از بزرگترین کارخانه های استان ایلام عملیات اجرایی آن سال ۹۰ آغاز شد و بزرگترین تولیدکننده انواع میلگرد آجدار فولادی در منطقه غرب کشور، با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن و تولید شمش به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن سالانه منشا ایجاد تحول اساسی در بخش بازار مصالح ساختمانی بویژه آهن آلات در استان شده است.
اما حدود ۲ ماه است که بر اساس شنیده ها بدلیل اختلاف بین سهامداران تعطیل و ۵۰ کارگر از کار بیکار شده و تاکنون بیمه بیکاری خود را دریافت نکرده اند.
فاز دوم این کارخانه نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پس از بهره برداری زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را بطور مستقیم فراهم می کند که متاسفانه اکنون بدلیل این اختلافات تعطیل شده است.
فرماندار ایوان در این خصوص  گفت: دلیل تعطیلی این کارخانه اختلاف بین سهامداران است و نارسایی از سوی فرمانداری، سازمان صنعت و معدن و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست.
امیدعلی سبزی افزود: هم اکنون نیز در حال پیگیری این موضوع برای رفع مشکل و ایجاد تفاهم بین شرکا هستیم.
وی در خصوص افراد بیکار شده این کارخانه نیز گفت: این افراد به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شده اند و در کوتاه ترین زمان حق و حقوق خود را دریافت می کنند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت ایوان نیز در این خصوص گفت: این کارخانه بعد از تعطیلات نوروز رسما تعطیل و هیچ گونه فعالیتی نداشته است.
علی آقابابایی افزود: کارخانه نورد ایوان از مراکز بزرگ تولیدی در سطح شهرستان است که علاوه بر منطقه نیاز استان های همجوار را نیز تامین می کند.
وی یادآور شد: اختلافات شرکا زمینه تعطیلی کارخانه را فراهم کرده و پیگیری های حقوقی آن توسط نماینده این کارخانه در حال انجام است.
آقابابایی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن تجارت بعنوان مدافع واحدهای صنعتی در حد توان برای رفع این مشکل همکاری می کند.
مدیرعامل کارخانه نورد ایوان اما گله مند از بی توجهی مسئولان به تعطیلی این کارخانه گفت: ۲ سال از مشکل این کارخانه می گذرد که در این مدت قول مساعد برای کمک داده شد اما هم اکنون پس از تعطیلی آن نیز هیچ مسئولی به این مشکل توجه نکرده است.
محمد عبدی افزود: این کارخانه بعنوان بزرگترین کارخانه استان در ۲ فاز با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان سهم قابل توجهی در اشتغال دارد اما متاسفانه همچنان با مشکلاتی دست به گریبان است.
وی تاکید کرد: اگرچه مشکل بین سهامداران است اما آیا این کارخانه ارزش رایزنی و مساعدت مسئولان را ندارد که بدلیل همین بی توجهی کارگران بسیاری خانه نشین شده اند.
عبدی تصریح کرد: این کارخانه دارای حمایت قضایی است و مشکل به گونه ای است که مسئولان براحتی می توانند مداخله و آن را رفع کنند.
مدیر عامل کارخانه نورد ایوان با بیان اینکه هیچ بدهی معوقی به کارگران نداریم، گفت: از عمده مشکلات بین سهامداران این کارخانه افزایش سرمایه، جذب نقدینگی و سرمایه گذار جدید است که با ورود مسئولان رفع خواهد شد.
وی یادآور شد: فاز اول این کارخانه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و فاز دوم آن نیز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان باعث اشتغال ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و یک هزار نفر بصورت غیر مستقیم می شود.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایوان نیز در این خصوص گفت: این کارخانه بدلیل اختلاف بین سهامداران و اعضای هیات مدیره صورت تعطیل شده است.
منصور منصوری مقدم در خصوص کارگران بیکار شده این کارخانه افزود: تمام افرادی که حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه در زمان اشتغال داشته باشند، مشمول قانون کار هستند و در صورت غیرارادی بودن بیکاری، می توانند از این مقرری استفاده کنند.
وی یادآور شد: تاکنون ۴۸ کارگر به این اداره مراجعه کرده و برای آنان پرونده بیکاری تشکیل شده و برای دریافت مقرری به تامین اجتماعی معرفی شده اند.
منصوری مقدم اضافه کرد: با توجه به اینکه حقوق این افراد پانزدهم هر ماه پرداخت می شود همین تاریخ بیمه بیکاری خود را تا زمان اشتغال مجدد دریافت خواهند کرد.
منبع ایرنا
1 نظر
  1. ahanresan می گوید

    سلام ممنون از سایت خوبتون لطفا در مورد آرماتور بندی و نحوه اجرای آن برای یک ساختمان ۱۰ طبقه توضیحاتی ارائه دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;