چوب حراج بر شرکت های تابعه شهرداری

به گزارش تاسیسات نیوز، لایحه یک فوریت مجوز واگذاری بخشی از سهام تعدادی از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران جهت تسویه بدهی به بانک‌ها به تصویب رسید.
 لطف الله فروزنده معاون اقتصادی و مالی شهرداری تهران در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه یک فوریت مجوز واگذاری بخشی از سهام تعدادی از شرکت‌های تابعه شهرداری تهران جهت تسویه بدهی به بانک‌ها گفت: به دنبال کاهش بدهی‌های خود هستیم و مذاکراتی را با برخی بانک‌ها و وزارت صمت درباره شهر آفتاب و شهروند انجام داده‌ایم و هرچه بتوانیم بهتر عمل کنیم بدهی‌های خود را بیشتر کاهش خواهیم داد.
وی ادامه داد: ۳۰ هزار اصل و ۲۰ هزار میلیارد تومان فرع بدهی‌های شهرداری است و اگر بتوانیم آنها را تسویه کنیم به نفع شهرداری تهران خواهد بود.
فروزنده با اشاره به چرایی یک فوریت این لایحه بیان کرد: به دلیل آنکه هرچه سریع‌تر بدهی‌های خود را کاهش دهیم و با نتیجه برسیم لایحه به صورت یک فوریت است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: فقط ۳۸ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهی داریم و همچنین ۸ هزار میلیارد تومان مناطق به پیمانکاران بدهی دارند.
وی گفت: حدود ۱۵ هزار سند شهرداری برای پرداخت بدهی‌های شهرداری آماده شده و ۷ هزار و ۵۰۰ سند به سازمان برنامه و بودجه داده شده است.
فروزنده گفت: این رویکرد از گذشته وجود داشته است و امیدواریم دوستان شورای شهر به این لایحه رأی دهند.
بر اساس این لایحه شهرداری درخواست کرده است تا بخشی از سهام شرکت خدمات کالای شهروند، شرکت همشهری و شرکت شهر آفتاب به میزانی که مدیریت شرکت در اختیار شهرداری تهران باقی بماند واگذار شود همچنین شهرداری تهران در این لایحه درخواست کرده است تا تمام ۶.۲ درصد شرکت فروشگاه زنجیره‌ای رفاه برای پرداخت بدهی به بانک‌ها به صورت کامل واگذار شود.
سپس در ادامه جلسه یک فوریت این لایحه با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;