جامعه دانشگاهی ما خالی از دانش و تجربه در بخش انرژی است

دومین جلسه سیاست‌گذاری «چهارمین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» با حضور شهرام دلفانی مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهدی صالحی مدیر کل معماری و شهرسازی شهرداری تهران، مرجان میری، سرپرست کنترل و ارتقای کیفیت ساخت‌‌و‌ساز و امور مهندسین ناظر و همچنین مسئولان تعدادی از انجمن‌های صنفی مرتبط با صنعت ساختمان عصر روز یکشنبه ۱۴ مهر ماه در ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در این جلسه مدیر بخش تاسیسات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خواستار مشارکت بخش خصوصی در زمینه بازبینی محورهای «چهارمین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» شد و گفت: این همایش باید متفاوت با همایش های دیگر باشد و انجمن های صنفی فعال در این حیطه امکان ارائه نظرات و راهکارهای خود را داشته باشند.
شهرام دلفانی در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری پنل های تخصصی با حضور مسئولان ذیربط در همایش مذکور، خواستار رفع اشکالات موجود در قوانین شد.
وی در عین حال با انتقاد از ضعف آموزش در دانشگاه ها بیان کرد: متاسفانه در زمینه صرفه جویی انرژی دانشگاه های ما از لحاظ آموزشی نتوانسته اند به بلوغ لازم برسند و همراه و همپای صنعت باشند و مقالات دانشگاهی که در این بخش ارائه می شود، تئوری است و نمی تواند نیازهای جامعه را برآورده سازد. به دلیل فاصله بین دانشگاه ها و واقعیت های ساختمان ها، مقاله ها به سمت تئوری شدن و تکراری شدن می روند.
دلفانی همچنین تصریح کرد: بهتر است در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی صرفا به ساختمان های در حال ساخت توجه نکنیم، بلکه ساختمان های موجود را نیز مورد توجه قرار دهیم. در این بخش توجه به فاضلاب خاکستری و بحث بازگردانی آب از اهمیت بسیاری برخوردار است که در این همایش به آن توجه می شود.
وی یادآور شد: در این همایش هدف ما این است که انجمن های فعال در این عرصه که تجارب زیادی را اندوخته اند، وارد شوند و انتظارات و راهکارهای خود را بیان کنند. چراکه جامعه دانشگاهی ما خالی از این دانش و تجربه است.
دلفانی همچنین تاکید کرد: آنچه در بدنه وزارت راه و شهرسازی از سطح دانش و تجربه مهندسی کشور حداقل در این عرصه می بینیم، وضعیت بسیار اسفباری است. امیدواریم این همایش سطح آگاهی جامعه به ویژه جامعه مهندسی را بالا ببرند.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;