چالش کارگران تاسیساتی قطر در جام جهانی فوتبال

به گزارش تاسیسات نیوز، رسانه ها و برخی مسئولان غربی در آستانه جام جهانی قطر بر کارنامه حقوق بشری این کشور در زمینه رفتارش با کارگران خارجی تمرکز کرده اند.
بر اساس این گزارش قطر متهم است که حقوق کارگران خارجی را حین ساخت ورزشگاه ها و دیگر تاسیسات جام جهانی با پرداخت دستمزد پایین، شرایط زندگی غیرانسانی و اِعمال محدودیت ها بر آن ها نقض کرده و تعداد زیادی کارگر خارجی جان شان را بابت این شرایط غیر انسانی از دست داده اند. اما قطر این اتهامات را افترا می خواند.
۵۰ کارگر در تاسیسات جام جهانی فوتبال در قطر جان خود را از دست داده‌اند
درحالیکه دقیقاً یک سال تا آغاز جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر باقی مانده، تعداد کارگران خارجی کشته شده در راه آماده‌سازی ورزشگاه‌های این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی به عدد ۵۰ رسید. گروه‌های حقوق بشری سالها است که در مورد بدرفتاری با کارگران خارجی و شرایط سخت کار آنها هشدار می‌دهند.
سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد در سال جاری میلادی تعداد کارگران کشته شده در تاسیسات جام جهانی فوتبال در قطر به ۵۰ نفر رسیده است. این نهاد جهانی که به سازمان ملل متحد وابسته است با اعلام اینکه ۵۰۶ کارگر نیز در این مدت زخمی شده‌اند هشدار داد حتی یک نفر تلفات نیز زیاد است.
بیش از دو میلیون کارگر خارجی در قطر کار می‌کنند. بعد از انتقادات جهانی از نحوه رفتار با آنها، قطر اصلاحاتی را در مورد وضعیت کارگران خارجی اعمال کرد که یکی از آنها تعیین حداقل دستمزد ۲۷۵ دلار در ماه بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;