پیش‌بینی دایکین از کاهش فروش ۸٫۶ درصدی در ۲۰۲۰

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی: نظر به همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد جهانی، پیش‎بینی شرکت دایکین از سود عملیاتی سال جاری (۲۰۲۰)، تنها ۴۴ درصد است. از این رو، پیش‌بینی می‌شود آمار فروش این شرکت در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۸٫۶ درصدی به رقم ۲۱ میلیارد و ۷ میلیون دلار کاهش یابد.
به گزارش تیم ترجمه پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نقل از کولینگ پست،  دایکین انتظار اثرات طولانی‌مدت از شیوع کرونا ویروس را دارد. بزرگ‎ترین بازارهای محصولات تهویه مطبوع این شرکت یعنی اروپا و آسیا نسبتا تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند.
بر اساس این گزارش، کاهش فروش محصولات دایکین در بسیاری از کشورها در آسیا به این معناست که بازگشت به وضعیت نرمال اقتصادی برای این شرکت، به زمان نیاز خواهد داشت. کارخانه‌های تولیدی محصولات دایکین در کشور چین در حال بازگشت به دوران قبل از کرونا از نظر حجم تولید محصول هستند، این در حالی است که کارخانه‌های این برند در هند و مالزی همچنان با اثرات کرونا دست و پنجه نرم کرده و از نظر حجم تولید محصول ضعیف عمل می‌کنند.
این گزارش حاکی است، علی‌رغم تاثیرات کووید ۱۹ در آمار فروش سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹، شرکت دایکین همچنان با رشد فروش ۲٫۸ درصدی (رسیدن به عدد ۲۳ میلیارد و ۸ میلیون دلار) برای دهمین سال پیاپی، افزایش فروش را تجربه کرد. اما سود عملیاتی این شرکت ۳٫۹ درصد کاهش یافت. با این وجود، فروش کلی در خصوص سیستم‌های تهویه مطبوع و تبرید با رشد سالانه ۳٫۹ درصدی به ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.
با این حال، آمار فروش سیستم‌های تهویه مطبوع مسکونی به لطف افزایش گرمای تابستان در اروپا به ویژه در کشورهای بلژیک، هلند و آلمان افزایش یافته است.
شایان ذکر است که هم فروش سیستم‌های تهویه مطبوع تجاری و هم پمپ‌های حرارتی مسکونی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;