پوشش تاسیسات فاضلاب شهری از ۵۰ درصد گذشت

مدیرکل نظارت بر بهبود روش‌های بهره‌برداری از فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پوشش ۵۱ درصدی شبکه فاضلاب در شهرهای کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، “بهنام وکیلی” گفت: در بخش شهری حدود ۷ میلیون انشعاب فاضلاب، ۶۵ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب و ۲۱۶ تصفیه‌خانه فعال در مدار بهره‌برداری است و حدود ۳۳۰ شهر از تعداد کل شهرهای ایران از تأسیسات فاضلاب برخوردارند.
مدیرکل نظارت بر بهبود روش‌های بهره‌برداری از فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: در کل کشور ۵۰٫۸ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب هستند و این آماری است که اخیرا جمع‌آوری و استحصال شده و در واقع می‌توان گفت آمار پایان سال ۱۳۹۷ کشور در خصوص میزان بهره‌مندی جمعیت شهری ایران از تأسیسات فاضلاب است.
وی افزود: این ۵۰٫۸ درصد از جمعیت شهری ایران، جمعیتی بالغ‌بر ۳۲ میلیون نفر از شهرنشینان را شامل می‌شود، به عبارتی حدود ۳۲ میلیون نفر از جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه و تأسیسات فاضلاب است.
مدیرکل نظارت بر بهبود روش‌های بهره‌برداری از فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: فاضلاب این جمعیت ۳۲ میلیون نفری در شهرها به‌صورت مستمر جمع‌آوری شده و با استفاده از خطوط لوله به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هدایت می‌شود، تصفیه شده و پسابی تولیدی آن برای استفاده از مصارف مختلفی تخصیص داده می‌شود.
وکیلی در خصوص پوشش فاضلاب در روستاهای کشور گفت: سطح پوشش فاضلاب در مناطق روستایی از شهرها بسیار کمتر است و زیر یک درصد از جمعیت روستایی کشور از تأسیسات فاضلاب برخوردارند.
وی افزود: در اقصی نقاط کشور در تصفیه‌خانه‌های در مدار بهره‌برداری، به‌طور مستمر فاضلاب خام انسانی به روش‌های مختلف از شیوه‌های متداول گرفته تا پیشرفته تصفیه شده و در نهایت سالانه یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده فاضلاب تولید می‌شود.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;