پسآب تهران فضای سبز شهر را آبیاری می کند

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: هدف از ساخت تصفیه خانه فاضلاب دستیابی به استانداردهای زیست محیطی و استحصال پساب خروجی برای تامین نیاز آب مصرفی فضای سبز شهر تهران است.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب، گفت: از سال‌های گذشته موضوع ساخت تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهر تهران مورد توجه قرار گرفت در همین راستا از مدت‌ها قبل جلسات مستمر و مداومی با شرکت آبفا و برخی از مناطق برگزار شد.
یزدانی در ادامه با بیان اینکه نهایتاً ساخت تصفیه خانه مشارکتی بین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب تهران در شهرداری منطقه ۲۲ به شکل ویژه‌ای پیگیری و به نتیجه نهایی رسید، اذعان کرد: انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب تهران به منظور استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهر تهران می‌باشد.
وی هدف از احداث این پروژه در منطقه ۲۲ را دستیابی به استانداردهای زیست محیطی و استحصال پساب خروجی برای تأمین نیاز آب مصرفی فضای سبز شهر تهران عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های مستمر این معاونت و تلاش این منطقه؛ تفاهم نامه‌ای مابین شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب تهران به شکل مشارکتی به امضا رسیده است.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه منابع آب‌های زیرزمینی جزو منابع ملی ما محسوب می‌شوند، گفت: این اقدام گام بسیار خوبی برای صیانت از این منابع است.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;