پرداخت ۲.۵ میلیون دلاری گوگل به مهندسان زن کم درآمد

وزارت کار ایالات متحده ادعا می کند که پرداخت سیستماتیک و تبعیض در استخدام برخی افراد، باعث نارضایتی متخصصان شده است. حال پرداخت ۲.۵ میلیون دلاری گوگل میتواند کمک شایانی به حل این موضوع کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، کمپانی گوگل اعلام کرده است که آماده پرداخت دو و نیم میلیون دلار به بیش از ۵۵۰۰ کارمند و متقاضی است که تحت تاثیرات منفی سیستماتیک بودن پرداخت حقوق قرار گرفته اند. وزارت کار ایالات متحده اعلام کرده است که مهندسان نرم افزار زن، حقوق کمی دریافت می کنند. همچنین گوگل مشخص کرد که اختلاف نرخ استخدام برای متقاضیان زن و آسیایی بیشتر از سایر نقاط جهان است. البته گوگل تلاش های زیادی برای ایجاد اشتغال کرده است و قصد دارد در آینده ۱.۳۵۳.۰۵۲ دلار را به عنوان جبران ضرر به ۲۵۶۵ مهندس زن پرداخت کند. گوگل همچنین، ۱.۲۵۰.۰۰۰ دلار را به علت تعدیل حقوق صاحبان سهام و در مجموع ۳.۸ میلیون دلار را برای حل این مسئله اختصاص خواهد داد.
به گفته وزارت کار، ۱.۲۵ میلیون دلار را برای مهندسان در چهار ایالت امریکا اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را کارمندان گوگل شامل می شوند. این خبر پس از سالها درگیری بین کارکنان و مدیران گوگل منتشر میشود. در سال ۲۰۱۸، بیش از بیست هزار کارمند به علت اعتراض درباره آزار و اذیت جنسی توسط این شرکت از کار خود استعفا دادند. اوایل سال جاری، تقریباً ۲۳۰ کارمند و پیمانکار یک اتحادیه تشکیل دادند، حال این سازمان که با نام آلفابت شناخته می شود، بیش از ۸۰۰ عضو دارد. سخنگوی گوگل در بیانیه ای اعلام کرد: “ما معتقدیم که هرکس باید براساس کاری که انجام می دهد دستمزد دریافت کند نه بخاطر شخصیتی که دارد. سرمایه گذاری زیادی انجام دهد تا روند استخدام و جبران خسارت ما عادلانه باشد. ما سرمایه گذاری های زیادی انجام داده ایم تا استخدام و جبران خسارت به کارکنان، عادلانه و بی طرفانه باشد. طی هشت سال گذشته، ما برای شناسایی و رفع هرگونه مغایرت، سالانه  تحلیل های حقوق و دستمزد داخلی را مرتب انجام داده ایم تا از مشکلات احتمالی پیشگیری کنیم. همچنین ما خرسند هستیم که مشکلات حسابرسی سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ را به درستی حل کرده و همچنان به عدالت و حمایت از مردم متعهد هستیم”.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;