وضعیت فاجعه‌ با آسانسورها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، وضعیت اکثر آسانسورهای موجود در مجتمع‌ها را نامناسب و حتی فاجعه عنوان کرد.

به گزارش تاسیسات نیوز، احمد مرادپور، ضمن تسلیت به بازماندگان دختر جوان که روز گذشته بر اثر مشکل آسانسور در مسکن مهر فرهنگیان خرم‌آباد فوت کرد، گفت: متاسفانه وضعیت اکثر آسانسورها در کشور و استان فاجعه بوده و شرایط اسفناکی دارد.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد آسانسورهای دستگاه‌های دولتی استان فاقد استانداردهای لازم هستند و باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود.

مرادپور اضافه کرد: باید سازمان صمت، نظام مهندسی، استاندارد، انجمن شرکت‌های نصاب و واردکننده قطعات آسانسور جلسه بگذارند و واحدها را ملزم به رعایت ایمنی و استانداردسازی کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: با اداره کل استاندارد برای بررسی جوانب اتفاق روز گذشته جلسه داریم.

وی تاکید کرد: باید تمام تلاش‌مان را در خصوص استانداردسازی آسانسورها بکار بگیریم تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود و بدون شک از خطای دستگاه‌های مسئول به سادگی نمی‌گذریم.

مرادپور یادآور شد: بلندمرتبه سازی چند سالی است که در استان ما شروع شده و ساختمان‌هایی که آسانسور دارند ساکنان آنها باید شرایط استاندارد را رعایت کنند.

عصر روز گذشته، حمید علیرضایی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری خرم‌آباد با اعلام خبر سقوط آسانسور در مسکن مهر که منجر به مرگ یک دختر جوان شده است گفته بود: سقوط آسانسور در مسکن مهر فرهنگیان کمالوند به مرگ دختر جوان منجر شد.

مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد لرستان گفت: خرابی قفل درب کابین، علت حادثه آسانسور در مسکن مهر فرهنگیان خرم‌آباد بود.

وی تصریح کرد: پروانه‌ استاندارد این آسانسور در مهرماه ۹۴ صادر و مهر ۹۵ به اتمام رسیده و در دو سال گذشته اقدامی برای استانداردسازی آن نشده است.

منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;