هوای آلوده دوباره به تهران بازگشت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، ‌کیفیت هوای ‌تهران طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته این در حالیست که طی ۸ روز گذشته میانگین شاخص کیفیت هوا در محدوده قابل قبول بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد صبحگاه امروزدر بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.
طی روز نیز شرایط پایدار بر جو حاکم خواهد بود بنابراین با عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.
صبح فردا افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.
پایداری جوی همراه با عدم وزش باد در بیشتر ساعات بعدازظهر باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد. با حاکمیت این شرایط جوی تا ساعات پایانی فردا برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق مختلف  پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.
آلاینده شاخص هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۵ بود و هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۰ است و هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;