مصرف ۴ برابری برق سیستم های سرمایشی ایران

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: ۲۳ هزار مگاوات از برق مصرفی تابستان امسال مربوط به سیستم های سرمایشی بود که این عدد از مجموع مصرف برق چهار کشور همسایه ایران بیشتر است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، همایون حائری، با اعلام این خبر افزود: مصرف برق در تابستان امسال در زمان اوج، از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرده بود که حدود ۲۳ هزار مگاوات از این میزان تنها مربوط به مصرف سیستم‌های سرمایشی بود.
وی با اعلام اینکه وزارت نیرو مدیریت مصرف و منطقی کردن مصرف برق را از اولویت‎‌های خود قرار داده است، اظهار داشت: این وزارتخانه عرضه برق بر مبنای کنترل مصرف را پیگیری می ‌کند.
حائری ادامه داد: برنامه عرضه برق بر مبنای کنترل مصرف برای نخستین بار با همکاری استانداری‌ها و شرکت‌های توزیع، اجرا و موجب صرفه‌جویی ۲ هزار مگاواتی مصرف برق در کشور شد تا از این طریق رشد پیک مصرف از پنج درصد به کمتر از ۲٫۸ درصد برسد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: دو هزار مگاوات صرفه ‌جویی انجام شده در این بخش معادل احداث سه هزار مگاوات نیروگاه جدید است که بر این اساس تلاش می شود برنامه مدیریت مصرف به ویژه برای زمان اوج مصرف تابستان سال ۹۸ تداوم یابد.
محمودرضا حقی‌فام معاون هماهنگی توزیع توانیر نیز در این خصوص گفت: صنعت برق وظیفه بزرگی برای تربیت نسل جدید و ارتباط سیستماتیک با دانشگاه‌ها بر عهده دارد و در این بین انجمن‌ها می‌توانند به عنوان حلقه واسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با صنعت برق نقش آفرین باشند.
حقی‌فام محدود شدن فضای کسب و کار صنعت برق را موجب تضعیف و کاهش اثرات ارزشمند نیروی انسانی دانست و تاکید کرد: صنعت برق به عنوان زیرساخت تمامی زیرساخت‌ها بر پایه نیروی انسانی متمرکز است و باید به لحاظ فضای کسب و کار روح جدیدی به فضای مهندسی برق دمیده شود و با توجه به تجارب بالای پیشکسوتان صنعت برق در حوزه‌های علمی و صنعتی شاهد ارایه نقطه نظرات لازم به وزارت علوم و صنعت برق در این خصوص خواهیم بود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;