هشدار و آماده‌باش / بارش شدید برف و باران و کاهش دما

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران برای حوادث احتمالی ناشی از بارش شدید برف و باران و کاهش دما در ۱۲ استان کشور خبر داد.
مرتضی مرادی‌پور، با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش شدید برف و باران و وزش باد در برخی از استان‌های کشور در روز شنبه، گفت: برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز شنبه شاهد  بارش شدید باران و وزش شدید باد در تمام یا مناطقی از استان‌های ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه خواهیم بود. همچنین در این روز بارش شدید برف و کاهش شدید دما برای تمام یا برخی از مناطق در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، مرکزی، همدان، کردستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه بروز سرما و بارش شدید برف عمدتا در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان‌ها خواهد بود، گفت:‌ با این وجود سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده‌باش درآورده و تمامی پایگاه‌های ثابت و سیار امدادونجات از آمادگی لازم برای امدادرسانی به حوادث احتمالی برخوردار است.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ لازم است شهروندان نیز برخی تمهیدات را رعایت کنند، از جمله اینکه از انجام ترددهای غیرضروری به خصوص در مناطق سردسیرو برفگیر پرهیز کنند. صعود به ارتفاعات حتی به کوهنوردان حرفه‌ای نیز توصیه نمی‌شود. پرهیز از اسکان در برابر مسیل‌ها و رودها نیز از دیگر توصیه‌ها به شهروندان است.
مرادی‌پور همچنین به رانندگان نیز هشدار داد که حتما قبل از شروع سفر از وضعیت جوی جاده‌ها باخبر شوند. از سالم بودن برف‌پاک‌کن و سیستم گرمایش وسیله نقلیه خود مطمئن شوند و اگر در طول مسیر از گردنه‌های برفگیر تردد می‌کنند، حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی در پایان با اعلام شماره ۱۱۲ سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست که در صورت بروز حادثه در طول مسیر و نیز مناطق خارج از شهر با این شماره تماس گرفته و درخواست امدادرسانی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;