نکات مهم در خرید شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ساختمانی از جمله تجهیزاتی هستند که در مکان هایی نظیر آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی نصب و مورد استفاده قرار می گیرند.
اگر به فروشگاه های عرضه این محصولات مراجعه کنید با تنوعی از آنها رو به رو خواهید شد و با توجه به بودجه و همخوانی آنها با دکوراسیون مورد نظر می توانید نسبت به خرید آنها اقدام نمائید.
شیرآلات در انواع مختلف از جمله مدرن، مینیمالیسم، فنری، منحنی و فوق مدرن طراحی و به راحتی با انواع کابینت و طراحی داخلی هماهنگ می شوند.
نصب این عناصر ضروری در ساختمان توسط افراد مجرب و حرفه ای صورت می گیرد تا هیچ مشکلی در روند اجرای کار به وجود نیامده و سال ها بتوان از آنها بدون هیچ گونه عیب و ایرادی استفاده نمود.
ممکن است از خود بپرسید چگونه می توان شیرآلات را نصب کرد و در کل مراحل نصب آنها چگونه است. با ما همراه باشید.
قبل از اقدام به خرید و نصب شیرآلات در قسمت های مختلف ساختمان ابتدا باید میزان بودجه را تخمین زد و وضعیت پروژه را بررسی نمود.
در این مرحله با توجه به نیاز محل مورد نظر و اینکه به چه شیرآلاتی نیاز است میزان بودجه ای که بدین منظور در نظر گرفته اید باید مشخص کنید.
سپس به توجه به نوع استفاده از این تجهیزات و محل نصب آنها نسبت به خرید اقدام نمائید.
امروزه با تنوع علم و تکنولوژی شیرآلات به نحوی ساخته شده اند که استفاده از آنها راحت بوده و بدون هیچ زحمتی می توان آب را باز و بسته نمود.
شیرآلات هوشمند و چشمی دار از جمله تجهیزات مدرنی هستند که در حال حاضر به بازار عرضه می شوند و نقش مهمی در صرفه جویی مصرف آب ایفا می کنند.
از این رو آنها توسط سازندگان و معماران مورد توجه قرار گرفته و با طرح های زیبا و منحصر بفرد خود از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند.
متریال هایی که برای ساخت شیرآلات مورد استفاده قرار می گیرند شامل استیل ضد زنگ، فولاد، برنج، چدن، مس و پلاستیک هستند.
هر کدام از این مواد از قابلیت ها و ویژگی های منحصر بفردی برخوردارند و شیرآلات ساخته شده از آنها با توجه به سلیقه افراد و متناسب با مکان مورد نظر انتخاب و خریداری می شوند.
قبل از نصب این وسایل ضروری و کاربردی وضعیت لوله کشی ساختمان حتماً باید بررسی شود.
برای این کار می توان از یک گروه تاسیساتی کمک گرفت و شرایط مناسب برای لوله کشی را فراهم نمود.
متخصصین و افرادی که در زمینه نصب شیرآلات مهارت دارند به راحتی می توانند این وسایل را نصب کنند و راحتی و آسایش را برای ساکنین به ارمغان بیاورند.
پس از بررسی لوله کشی ساختمان و اطمینان از آن شیرآلاتی که از ورودی مستقل برای آب گرم و سرد برخوردارند را نصب می کنیم.
ورودی آب سرد و گرم باید به شکل مجزا وصل شوند. تنظیم شدت جریان آب نیز از دیگر مواردی است که هنگام اتصال شیرآلات باید بدان توجه شود.
برای مثال تنظیم شدت جریان آب برای آب گرمکن به منظور استفاده بهینه امری ضروری است. بنابراین شدت جریان آب خروجی باید کنترل گردد.
انواع شیرآلات بر اساس عملکرد
شیرآلات مکانیکی
شیرآلات مکانیکی از جمله شیرآلاتی هستند که برای باز و بسته کردن آنها از دستگیره های مکانیکی استفاده می شود.
شیرآلات هوشمند
این شیرآلات مجهز به سنسورهای حرکتی هستند و هنگامی که دست در مقابل آنها قرار می گیرد به صورت خودکار و بدون استفاده از هیچ نوع دستگیره، آب آنها باز می شود و هنگام دور شدن دست آب بسته می شود. با نصب این نوع شیرآلات به میزان قابل توجه می توان در مصرف آب صرفه جویی نمود.
انواع شیرآلات بر اساس جنس
شیرآلات فلزی
شیرآلات برنجی، استیل، چدنی و فولادی از جمله شیرآلاتی فلزی هستند.
شیرآلات پلاستیکی
این نوع شیرآلات از جمله ارزان ترین و ساده ترین انواع شیرآلات هستند که در سرویس بهداشتی های معمولی مورد استفاده قرار می گیرند.
نکات مهم در خرید شیرآلات
برای انتخاب شیر آب مورد نیاز برای آشپزخانه باید انتخاب کنیم که می خواهیم شیر آب شاوری بوده یا تنها علم ساده داشته باشد.
با استفاده از شیرآلات شاوری آب به راحتی بر روی ظروف و یا سبزیجات ریخته می شود زیرا استفاده از آن در هر زاویه بسیار راحت است.
در مقابل شیرآلاتی که تنها علم ساده دارند ثابت بوده و نمی توان زاویه نزول آب را تغییر داد.
شیرآلات باید استاندارد باشند. علاوه بر اینکه مواد اولیه شیرآلات باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند قطعاتی که درون آنها تعبیه می شوند از جمله واشر، سوپاپ و پیج و مهره نیز باید از استانداردهای لازم پیروی کنند.
ظاهر شیرآلات باید با دکوراسیون محل مورد نظر همخوانی داشته باشد.
از جمله عواملی که بر زیبایی این تجهیزات اثرگذار هستند طراحی، رنگ، آبکاری و پرداخت آنها است.یکی از راه های حصول اطمینان از کیفیت پرداخت شیرآلات این است که اگر در نور به سطح شیر نگاه کنید روی آن هیچ موجی نخواهید دید.
علاوه بر اینکه شیرآلات باید در مصرف آب صرفه جویی نمایند، کار با آنها نیز باید آسان باشد.
بنابراین هنگام خرید آنها باید از کم مصرف بودن و کاربرد آسان آنها اطمینان حاصل نمود.
نصب آسان از دیگر نکاتی است که در خرید شیرآلات باید بدان توجه شود.
شیرآلاتی که نصب آنها دشوار بوده و دارای پیچیدگی می باشند اگر روزی دچار عیب و ایراد شوند تعمیر آنها نیز دشوار خواهد بود.
علم شیر آب باید متناسب با کاربرد آن و نیاز افراد باشد. برای مثال انتخاب یک شیر کوچک برای سینک ظرفشویی بزرگ و برعکس، نوعی عدم هماهنگی در فضا ایجاد می کند.
استفاده از شیرآلات اهرمی نسبت به سایر مدل ها راحت تر است. استفاده از یک دسته برای مخلوط کردن آب گرم و سرد فضای کمتری اشغال می نماید.
علاوه بر آن می توان دسته شیر را با توجه به دمای مورد نظر تنظیم نموده و دفعه بعدی آب را با همان درجه باز کرد.
برای اطمینان از کیفیت لایه آبکاری تست های مخصوصی انجام می شود.
قبل از خرید شیرآلت مورد نظر از اینکه این تست ها بر روی آنها انجام شده مطمعن شوید.
ماشین کاری نیز از جمله عوامل دیگری است که بر کیفیت شیرآلات اثرگذار است.
منبع ساختمانچی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;